Råd o tips om lgh i Södra Costa Blanca

rolund

Ny medlem
Råd o tips behövs om lgh i Södra Costa Blanca

Hej!

Jag ska till Södra Costa Blanca o titta på lgh i Okt. Jag har kollat en del av lgh på nätet men är inte säkert på vilket område jag ska satsa på. Kan nån tipsa mig om område La Mata, Torrevieja, Campoamor, Cabo Roig, Playa Flamenca? Har de så olika karaktär? I så fall, på vilket sätt? Jag har inte stora krav utan ett område med svenska standard.

Jag vill ha ett permanent boende på en 3:a nära restauranger och affärer med gå avstånd till havet. Byggår helst inte äldre än 10 år. Hur mycket kan en sån lgh kosta?

Jag har redan köpt flygbiljett. Ska jag förboka visning och boende hos mäklare här eller ska jag resa på egen hand?

Tack på förhand om alla förslag!

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola,
Jag kan inte alla de daer platserna men lite. Torrevieja e den "stora" centralorten/staden daer man har allt man kan taenkas behoeva. Inom gangavstand, bil behoevs inte. Det finns bussar. Haer bor flera utrlaenningar aen spanjorer, men i sjaelva centrum aer det mest spanjorer/spansktalande som bor. Flera svenskar, norrmen, engelsmen osv bor i sk "urbanizacioner", utanfoer centrum.
La Mata e en egen liten "stad" i staden Torrevieja. Daer finns oxo allt man kan taenka sig och bussen till Torrevieja centrum eller Alicante gar dagligen. Man brukar saega att den baesta stranden finns i La Mata. Jag har inte testat.
Campoamor, naera till golf. Soeder om Torrevieja. Hoer till Orihuela. Liksom Playa Flamenca och cabo Roig.
Jag skulle boka visningar hos en/flera maeklare foer att spara tid.
Priserna kan variera mycket. Samma laegenhet kan ha olika priser hos olika maeklare. Titta pa www.segundamano.es foer att bilda en uppfattning om standarden och priset.

Nya trådar

Back
Toppen