Prisnivå i Bulgarien? Har det blivit dyrt?

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av Rothie, 18 januari 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Rothie

    Rothie Ny medlem

    Blev medlem:
    10 januari 2008
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag och familjen åker enligt planerna till Albena i Bulgarien i augusti och jag är lite nyfiken på prisnivån där nere. Jag har förstått att det har blivit dyrare på senare år, men hur ser priserna ut? Vad får man betala för t.ex. en läsk, en öl eller en middag på en normal turistrestaurang?

    Hur är priserna jämfört med t.ex. Turkiet?:eek:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Spanjoren

    Spanjoren Ny medlem

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0
    Va i Bulgarien i över en månad förra sommaren o då fick du pröjsa 1 leva för en öl. Dvs. 5kr.
    En middag inklusive öl/läsk brukar gå på ungefär 4-10 leva beroende på vilket ställe du besöker. Att det skulle vara dålig mat i Bulgarien är mest skitsnack, visst du kan ha otur men oftast så blir man nöjd o belåten.

    Kläder är också billigt då nästan allting är fake, men kläderna håller faktiskt en hyfsad kvalité o är väldigt snygga, tillexempel kan du få en t shirt för 10 leva.
    Har du tur så kan du hitta riktiga grejer och även dem är några hundringar billigare än i Sverige.
     
  4. Rothie

    Rothie Ny medlem

    Blev medlem:
    10 januari 2008
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1
    Ok, det låter som att det är riktigt billigt fortfarande med andra ord, trevligt att höra.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...