Precio fresas hoy, köpte jordgubbar idag

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag köpte jättefina jordgubbar idag på Consum i Punta Marina för 0.89€ för 500 gr.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tycker ärligt talat inte Spanska jordgubbar smakar något.. det är väl en av de få saker jag kanske saknar från Sverige, men där är säsongen så kort.
Skillnaden beror på att tiden runt midsommar (när de bästa jordgubbarna finns) är det så mycket längre tid med dagsljus i Sverige, och det gör att de får mycket mer smak och blir sötare.

Håller med om smaken, Pooh. Däremot köpte jag några plantor förra våren och de smakade mer som de svenska.thumb

Sedär har vi något bra att jämföra men svenska säljs här per liter, som ibland är Belgiska eller annat
Svenska gubbar är alltid bäst men Spanska borde smaka bättre där?

Smaken (skillnaden) kan bero på att det är olika sorter. I Sverige har vi ofta senga senga, men även andra förekommer. Det blir väldigt god sylt och saft av senga senga. Tycker jag.
Men alla har vi vårt eldorado vad som gäller jordgubbar...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Smaken (skillnaden) kan bero på att det är olika sorter. I Sverige har vi ofta senga senga, men även andra förekommer. Det blir väldigt god sylt och saft av senga senga. Tycker jag.
Men alla har vi vårt eldorado vad som gäller jordgubbar...

Själv har jag konstaterat att spanska jordgubbar överlag har blivit godare med åren. I början när vi brukade resa hit under jordgubbssäsong så smakade dom "nada", men på senare år har dom blivit mycket smakrikare. Kanske har dom börjat odla nya sorter . Dom tillsammans med Krona Original vispgrädde som jag nämnde i går...mums!
rocio

Nya trådar

Back
Toppen