plugga spanska i Barcelona

Diskussion i 'Skolor och Studier i Spanien' startad av soffaninspain, 22 oktober 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. soffaninspain

    soffaninspain Ny medlem

    Blev medlem:
    22 oktober 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hola!

    jag har precis kommit ner till Barcelona och håller på och kollar runt lite på olika skolor för att plugga spanska. Det finns verkligen en hel djungel av olika skolor därför undrar jag om någon har något bra tipps?? Och en annan grej, hur länge tror ni att man behöver gå om man vill lära sig flytande spanska? jag har tänkt ett halvår typ, men tror ni att det är för lite??

    Tacksam för tipps och råd :)

    Muchas gracias!

    /sophia
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Wiki

    Wiki Ny medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2008
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0
    vilken spanskaskola ska man välja i Barcelona

    hej soffaninspain, du kommer få superkul under din vistelse i Barca!! ;:;;)
    En skola som jag känner till och har bra rykte om sig är Don Quijote
    Studera Spanska i Barcelona, Spanien - Lr dig Spanska med don Quijote Sprkskola
    Tel: (34) 923 26 88 60
    De finns på flera platser i Spanien och mina vänner som gått där har varit helnöjda! Skriv och berätta vilken du väljer!
     
  4. soffaninspain

    soffaninspain Ny medlem

    Blev medlem:
    22 oktober 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Wiki, tack för tippset!

    Ska kolla in Don Quijote också. Det verkar vara en välkänd och ganska så stor skola. Just nu kollar jag lite på en skola som heter Camino Barcelona som känns lite mindre och personligare än de andra störres skolorna. De har också boende för deras studenter i samma byggnad som skolan ligger i. Det tycker jag verkar helbra! Känner du till den skolan eller vet någon annan som erbjuder boende i samma byggnad som skolan?

    Tack på förhand!

    /Sophie
     
  5. Wiki

    Wiki Ny medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2008
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0
    Hmm den känner jag inte till men ska höra mig för! :) du kommer få det toppen!!!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Victoria

    Victoria Ny medlem

    Blev medlem:
    23 mars 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1
    Min syrra var där på Camino Barcelona! Lärarna var tydligen väldgit bra och underbara och de hade verkligen kul under klasserna. Klassen bestod av ungefär 7 pers. i gruppen vilket gör att man får individuellt hjälp från läraren. Min syrra läste en lite längre kurs, men det finns bra intensivkurser som är billiga ca 4 lektioner/ dag. Hon var nöjd med det allra mesta, skolan låt fint till i ett ganska lugnt men centralt område i Barca. De har en fin trädgård där man kunde njuta av vädret och fika med både lärare och andra studenter! De flesta studenterna kom från norden, usa och japan tror jag det va!
    Utanför skoltid hängde många i klassen med varandra och under skoltid så var man ibland ute på olika besök och aktiviteter! :) Men som sagt hon var supernöjd! Priser och så får du fråga om, det har jag ingen koll på och det har nog ändrats en del. Ha det bra// Kram Victoria
     
  8. soffaninspain

    soffaninspain Ny medlem

    Blev medlem:
    22 oktober 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Victoria och tack för svaret!
    Jag ska kolla mer på Camino Barcelona och kolla upp mer om priser och så. Alltid kul att höra av andra som varit där vad de tycker och tänker och din syrra verkar ju haft det hur bra som helst! Kul! vet du om hon bodde i skolans studentboenden också?

    Tack tack för alla tipps!

    /Sophie
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...