Pirrigt!

florecita74

Ny medlem
Nu är biljetten äntligen bokad! Den 9e mars tar vi flyget till Malaga! Detta ska bli så spännande,ett helt nytt kapitel i vårat liv. Jag,sambon och våran lilla baby! Vi ser väldigt mycket fram emot detta och välkomnar alla tips vi kan få fram tills dess. Just nu letar vi lägenhet och frågan om betalning kom upp, är det möjligt att en hyresvärd kanske väntar med betalning tills vi är på plats eller måste jag skicka pengar innan vi kommer? Hur blir det med jobb när det är dags( vi ska vara föräldralediga först). Som sagt,alla tips är välkomna tips!
Hälsningar från Anna och Lukasz

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
härligt riktigt kul att höra! Vi har faktiskt gjort samma sak, två vändor därnere har det blivit, föräldrarledigt med två barn, ena gången på fastlandet och andra på kanarieöarna, varit helt fantastiskt båda gångerna har varit riktigt bra på alla sätt och vis, tyvärr tyvärr så har vi dock inte kunnat bli kvar därnere som vi hoppats på... det har stupat på jobbmöjligheterna båda gångerna.. men vi ska ge oss ner igen med nya försök :sol:

Angående förskottsbetalning så är det nog från fall till fall, oftast så vill de nog ha in en slant innan tillträdet, men finns det ju gott tomma lägenheter och hus så man kan nog förhandla om det mesta. :)

Skulle vara superkul om ni berättade hur det går därnere ! Kanske sätta igång en spanienblogg på www.spanienblogg.se?

Hej och grattis! Flyttar själv för gott (pensionär) runt 1.a nov.
Jag har under senaste året fått mängder av tips här på forumet och har beslutat att hyra "svenskt" via blocket under två månader, för att sedan leta lägenhet/hus på plats. Ofta krävs NIE.nummer samt spanskt bankkonto för att skriva kontrakt. På mitt sätt känns det mycket lugnare att få känna sig för och sedan hyra "på riktigt" thumb

Hej och grattis! Flyttar själv för gott (pensionär) runt 1.a nov.
Jag har under senaste året fått mängder av tips här på forumet och har beslutat att hyra "svenskt" via blocket under två månader, för att sedan leta lägenhet/hus på plats. Ofta krävs NIE.nummer samt spanskt bankkonto för att skriva kontrakt. På mitt sätt känns det mycket lugnare att få känna sig för och sedan hyra "på riktigt" thumb

Ja och på plats har man också möjlighet att deala till sig ett mycket bättre pris, förutom den fördelen att man ser precis vad man ska hyra. Svårt att se på foton att saker och ting fungerar etc.

Hej alla glada :)!

Tack för era svar! Frida,jag hör gärna lite mer om era tider i Spanien. Hur gick ni till väga,hur länge var ni där? Vad gjorde ni på dagarna:) ? Vårat mål är oxå att stanna,men vi får se lite hur det blir med tanke på kris etc. Hur gamla var era barn när ni åkte? Vårat kommer vara 5 månader :).
Goranwint,hur skaffar man NIE? Är det hos polisen(den lokala)? Hur lång tid tar det innnan man får det?
Ha det bra alla :)
Anna & Lukasz

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det är hos policia nacional man söker NIE. Kan ta olika lång tid att få, beroende på var man söker.

I trakten kring Nerja handhas det av polisen i Torre del mar. Blanketter finns på AHN.s hemsida http://www.ahn-nerja.org/inrenie.htm
Där finns också instruktioner för hur man fyller i och adressen till polisen m.m
Tar totalt ca en vecka säger de.

www.nerja.es under "foreigners" finns också det mesta man behöver veta samt en bok i pdf-format för utlänningar i staden. Toppbra! Boken finns översatt på Svenska hos http://issuu.com/ragnarsandsten/docs/att_bo_i_nerja

Ursäkta att adresserna inte är klickbara. Fixar inte detta.));)
Öh?! det går visst att klicka tydligen

Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen