Personlig assistent sökes i Torrevieja vintertid

Diskussion i 'Tjänster utföres/sökes!' startad av Sotanini, 23 maj 2015.

  1. Sotanini

    Sotanini Medlem

    Blev medlem:
    12 december 2013
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    3
    ALTERNATIVT Torrevieja vintertid + Sörmland sommartid

    Hej!

    Bertil söker en trevlig personlig assistent under vintermånaderna, cirka 27 t/vecka. Bertil är 68 år och sitter i elrullstol efter en hjärnblödning men är mycket aktiv och intresserad av det mesta. Körkort är ett måste liksom även att tycka om djur, då vi har en golden retriever. Arbetstid 5,5 t/dag under veckorna. Vårdutbildning behövs inte för assistentjobbet.

    Bland Bertils många intressen finns t ex datorer, elektronik, 3D-skrivare, geocaching smarta uppfinningar osv. Han söker en själsfrände som ibland även kan svinga en hammare. Hundpromenader med honom och Dino ingår givetvis också. Kanske kan han också börja spela boule? Bertil ser helst en manlig assistent. Åldern är inte så väsentlig; viktigast är att Bertil får någon att använda som bollplank och ha trevligt med!

    Vi bor i ett litet radhus i Torreta III i Torrevieja under vinterhalvåret (cirka 1 november-30 april). Resten av året bor vi i sommarstugan nära Flen, där vi är nu. Idealet vore att ha en och samma assistent året runt men det blir kanske svårt att genomföra.

    Hör av dig om du tror du skulle passa som Bertils assistent/kompis.
    graciass​
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nellie

    Nellie Ny medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2013
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    1
    Pm:at dig!
     
  4. Sotanini

    Sotanini Medlem

    Blev medlem:
    12 december 2013
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    3
    Fortsätt anmäla evt intresse via pm

    Hej,
    Bertil har nu fått en bra assistent i Sverige men det är fortfarande alltför tidigt att prata med honom om huruvida han ska flytta med oss ner till Torrevieja i höst (vi ska ju bo där under vinterhalvåret). Fortsätt därför att anmäla ditt eventuella intresse medelst pm till mig i detta forum. Ett par personer har anmält sitt evta intresse via annat medium än detta forum till mig, men det känns inte bra. Jag vill ha alla intresseindikationer på ett och samma ställe. Då blir det lättare när/om den dagen kommer när vi måste fundera på att anställa någon som redan bor i Torrevieja.

    Ha det bra i värmen - själva har vi haft mycket kallt här i Sverige i maj. Nu något bättre.
    hjärtaa​

    PS. Har även lagt ut annonsen på andra spanska forum så det är förstås OK att svar kan komma därifrån också.
     
    Last edited: 15 juni 2015
  5. millan_1_

    millan_1_ Ny medlem

    Blev medlem:
    15 juli 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har pm:t dig, vet dock inte om det kommit fram då den säger att jag inte har skickat några medelande. :S
     

Dela sidan

Laddar...