Pensionat eller Bed and Breakfast

mimus48

Ny medlem
I höst tänker vi åka ner några veckor för att reka av området kring Torrevieja och Santa Pola, eller andra ställen om de verkar trevliga. Allt som förberedelse till en framtida flytt dit ner. Vore tacksam för tips på ett billigt boende,pensionat eller liknande, se rubriken, under denna resa för att kolla av var det finns en lämplig framtida bostad. Under den här inledande resan behöver vi varken pool eller golfbana, etc. Vi ska bara bo där medan vi letar.
Vi har, i framtiden då, tänkt oss att hyra, inte köpa, och gärna ett hus i ett lugnt område. Vi vill inte bo vid en trafikerad gata eller liknande. Det får gärna ligga litet utanför centralorten, men inte ödsligt eller bortom all ära och redlighet. Om någon kunde tipsa oss redan nu så vore det jättehyggligt. thumb

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Här kan ni hitta boende i Alicante. Jag tror (men vet inte)att det är billigare än i Torrevieja.
Tex Maritimo har förmånliga priser (20€).
http://www.hostelbookers.com/hostels/spain/alicante/

Ska ni stanna en vecka eller mer, blir det kanske billigare att hyra direkt hos en ägare eller via Mas Amigos.

Jag har ofta bott hos "värdfamiljer" via Hospitality Club eller International CoachSurfers. Båda kräver medlemskap som är gratis. Jag har träffat på bra värdar, vänliga och hjälpsamma, aldrig något som helst problem. Kanske värt att försöka? (måste frågas i tid om någon kan ta emot...)
Lycka till!

I höst tänker vi åka ner några veckor för att reka av området kring Torrevieja och Santa Pola, eller andra ställen om de verkar trevliga. Allt som förberedelse till en framtida flytt dit ner. Vore tacksam för tips på ett billigt boende,pensionat eller liknande, se rubriken, under denna resa för att kolla av var det finns en lämplig framtida bostad. Under den här inledande resan behöver vi varken pool eller golfbana, etc. Vi ska bara bo där medan vi letar.
Vi har, i framtiden då, tänkt oss att hyra, inte köpa, och gärna ett hus i ett lugnt område. Vi vill inte bo vid en trafikerad gata eller liknande. Det får gärna ligga litet utanför centralorten, men inte ödsligt eller bortom all ära och redlighet. Om någon kunde tipsa oss redan nu så vore det jättehyggligt. thumb

Hola Mimus och välkomna till forumet spainsmile

Det finns ju två lågprishotell inne i Torrevieja. Juan Carlos heter ett. Korset
C/ Apollo/ C/ San josé. Tror dom tar från
38E för dubbelrum...Vet inte vad som ingår. Ett heter Hotel Cano också. C/ Zoa?
Googla och kolla. Enkla men funkar...
Finns många bra områden, svårt att tipsa men i kategorin "flytta till
Spanien" på forumet så finns det mängder av tips om var man ska bo.
Många trådar att läsa.
Hittar ni nåt intressant så släng in en fråga.
Alltid finns det nån som känner till området.
När det blir dags PM:a mig då jag har en granne som hyr ut för 40E/natt
Stor terrass högts upp. Fin lgh 2 sovr, svenskar. Kan var en idé också.

Ciao P :sol:

Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen