OBS! Supervarning för sk. IPTV i Spanien

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av goranwint, 7 april 2016.

  1. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Trots att jag inte längre är bosatt i Spanien fick jag i dag ett mail från den engelska leverantören av IPTVboxar som jag handlade av för ett par år sedan. Alltså bara leverantören av hårdvaran, inte programmen.

    Jag prenumererade på samtliga engelska kanaler till ett bra pris via TVEOne. Alltså samma erbjudanden som finns över hela Europa med olika innehåll (Svenska/Nordiska kanalpaket) Finns många varianter.

    Det har diskuterats tidigare här på Forumet hur lagligt detta förfarande är, och även hur intresserade Spanska myndigheter är av "överträdelserna"

    Vad som nu har hänt är att TVEOnes samtliga servrar är nerstängda/förverkade samt personal åtalas. Vilket skulle kunna drabba samtliga leverantörer av TVprogram (som man egentligen inte har rätt att titta på)

    Jag (som själv använt systemet utan att skämmas) vill alltså på det allra bestämdaste varna för alla sådana programpaket som erbjuds i Spanien eftersom tydligen myndigheterna har bestämt sig för att göra något åt problemen. Mycket trist om man har betalt för ett halvår/år eller nåt sånt och det sedan blir nerstängt. Tittaren har inte begått något brott, men utrustning/betalda avgifter blir oanvändbart.

    Vi lär säkert höra mer om detta vartefter, men jag vill bara så snart som möjligt slå larm om detta så ni kära vänner inte åker på ekonomiska smällar.

    Göran Winterkvist (tidigare moderator som trivs bättre i Eskilstuna) ;:(
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. ElPiloto

    ElPiloto Ny medlem

    Blev medlem:
    9 januari 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    4
    Så är det, nu rapporterar även ideadata.dk i Mijas att dom har blivit "raidade" och nedstängda:
    http://www.ideadata.dk/updater/

    Vissa IPTV bolag har inte servrar i/distribution från Spanien så dessa bör inte beröras.
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Trist läge, men tyvärr har herr Björkman återigen skrivit en artikel utan noggrannare undersökning. Det är inte bara Unistream som är drabbade utan ett flertal företag över hela Spanien.

    Herr Björkman borde läsa artikeln i Svenska Magasinet t.ex.

    Iofs kanske oväsentligt, men jag hatar när skribenterna inte kollar lite noggrannare. :eek:
     

Dela sidan

Laddar...