sandraaskonius
Ny medlem
Hej! Jag och min sambo, 24 år båda två har länge funderat på att flytta utomlands. Vi tycker vardagen är riktigt tråkig här och framför allt vädret. Vi båda märker väldigt väl av höst och vinter mörkret/kylan i vårat välmående. Spanien har vi besökt på charter och alltid tyckt om det, även fast charterspanien är stor skillnad från att permanent bo där. Men nu till saken, har 100 tals frågor om att flytta till spanien och läser och läser runt här men känner att det är lättare att själv fråga. Vi vill gärna bo på ett ställe som är lite varmare året om, tittat lite på malaga och undrar hur det är att bo där? Eller andra delar av spanien? Söka jobb innan eller på plats? Hyra eller köpa bostad? Vad kan man få för jobb som svensk engelsk talande, planerar då självklart också att lära oss spanska.. Löner? Hyra? Skaffa barn i spanien? fördelar/nackdelar med att bo i spanien vs. sverige. Bomba mig med all info ni kan för en nybörjare! Vilken buffert bör man ha innan man åker? Känner mig bara som ett stort frågetecken just nu, vart börjar man? Tacksam för all hjälp och tips vi kan få!