Nu rustas Playa del Inglés upp

• Thread starter Thread starter Luckyjoe
  • Startdatum Startdatum
L

Luckyjoe

Guest
Efter 40 år av turism ska Playa del Inglés på Gran Canaria få en rejäl upprustning. Shoppingcenter rivs och byggs om och bilvägar ska bli promenadvänliga.

Läs mer här

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Nostalgi på Gran Canaria...Playa del Ingles rustas..

Året var 1992 och vi som ville fick sluta med avgångsvederlag på arbetet.
Jag kastade mig ut i världen direkt, dvs Playa del Ingles på Gran Canaria.
Tyckte fortfarande att jag var ung... (Fick tillbaks jobbet sen..)

Vi var ute och dansade ofta och behövde aldrig sitta. Hemma var man ofta panelhöna. Blev granskad uppifrån och ner...Här dansade alla. Kvinnor kunde gå upp och dansa i grupp. Det var så himla kul. Skriver lite ytligt nu killar...
Ni tjejer förstår vad livet lekte efter massor av år med jobb,barn och...
Lambada- lyssna på: Kaoma – Lambada – Video & musik pÃ¥ Last.fm
Glad blir man...
Playa del Ingles blev favoritorten. Lärde känna många skandinaver och spanjorer. Åkte och utforskade ön och den är ju fantastisk med sin grönska norröver och berg och dalar i mitten och sin lite "fula"
turistorter i söder.
Läser att Meloneras ska rustas upp. Det var bara ett lite skjul till restaurang då med den bästa paéllan på ön. Nakenbad-som jag inte visste att det fanns och vi lade oss på "fel" sida av misstag och tittade upp efter en stund och ja...ni förstår...Bara män konstigt nog.Vi låg kvar för vi vågade inte flytta på oss...
Hinner inte åka tillbaka innan upprustningen...Que pena...

Saludos/p ;;;;;)

Verkligen seriöst inlägg !;:;;)
Ironi kjære ironi.
Playa ingles kunne faktisk vært et meget bra sted hvis man hadde fått på plass mer enn bare hotelle barer og andre ting som faktisk er mulig å få til. Mulig jeg tar feil nå. Men det er vel ikke en eneste arbeidsplass i Playa Ingles som ikke er knyttet opp mot alkohol

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Playa del inglés...

I mitt förra inlägg så skrev jag nostalgiskt om Playa del Ingles...
Det var 1992 och om man bara var ute efter sol,bad och dansa och
ha kul så var ju det rätt plats. Bodde där 1 år och eftersom jag inte dricker
alkohol (ej heller vin) så kan man ju tro att det var trist men ICKE!
Ingen sa att jag var tråkig men en del blev lite störda haha...Alltså skandinaver...Förresten folk har alltid kommenterat min "torka" ;:( .......

Ja ,OK fulla skandinaver var ju lite störande redan på nerresan men det
får man ta :D Dom visste inte var dom varit sen och kunde inte berätta hem om så mycket. Mest synd om dom och dyrt blev det.Tycker det blivit bättre eller har jag fel? Någon som åkt dit på senare år?

Om dom nu rustar upp så blir det ett kanonställe att få koppla av på.
Kulturen kan man hämta på 1000-tals platser, även på Gran Canaria.

Saludos och "skål" /Preciosa ;;;;;)

Nya trådar

Back
Toppen