Naturligt vattenfall i närheten

frida

Medlem
God morgon på er alla, tänkte höra om någon kan hjälpa mig med namn och geografisk plats. Det ska nämligen finnas ett naturligt vattenfall med tillhörande lagun som man kan bada i innåt landet från Fuengirola sett. Det vore en trevlig utflykt att få komma dit och se. :):)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det enda naturliga vattenfall jag känner till här ligger i Barranco Blanco (Coin). Om du åker vägen som går från Funkan upp till Coin (Camino de Coin) fortsätt förbi en stor trädgårdsfirma till Puerto Pescadores. Där ligger en BP mack på höger sida och en stor rondell rakt framför dig. Ta till vänster i rondellen och kör några kilometer sen finns det en väg till vänster som leder ner till Barranco Blanco. Jag är inte helt säker på om den är skyltad- Läs mer här; http://www.svenskamagasinet.nu/article.634.html

Hej
Måste väl vara det här i närheten av Coin, Barranco Blanco. https://www.google.com/webhp?source...biw=1241&bih=584&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&cad=b
Om nu länken fungerar. Annars får du söka på Barranco Blanco Coin. Många filmer på YouTube.

Vägbeskrivning här!

Barranco Blanco (which means white precipice or white ravine) is a superb valley of cork oaks and pine groves, on the east side of the Sierra Alpujata, within the municipality of Alhaurin el Grande in the autonomous region of Andalucía. For the technically minded it lies approximately 36.61 degrees north and -4.75 degrees west. Leave the the MA3303 Mijas to Coin road at km4 and drive down about 3 kilometres to 36.61 degrees north, -4.73 degrees west where you can leave your car by a small bridge over the Rio Fuengirola which has its source just 3 or 4 kilometres from here (36.610 N, -4.775 W).

Lycka till!
Göran i Mijas Pueblo

Hoppsan! Jonnyx hann visst före. Jag skriver inte så fort.

Last edited:
tack ni är toppen!!! Det var exakt dessa bilder jag såg någonstans som jag sedan inte hittade igen. Dit måste vi åka, Barranco Blanco, ser det inte vackert ut?

Det är vackert där och vattnet strömmar året om, även när alla andra vattendrag är snustorra. Passa gärna på att efter besöket fortsätta vägen bort till Coin, fina vyer att titta på.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen