Någon som kört ner nyligen? PCR testet får ju max vara 72timmar.

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Mats Snow, 11 april 2021.

  1. Mats Snow

    Mats Snow Medlem

    Blev medlem:
    25 januari 2017
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    41
    Är det någon som kört ner nyligen och behövt att visa PCR test? Testet får ju max vara 72 timmar innan man kör in i Spanien, om jag har rätt info. När man lämnar prov så tar det ju tid innan man får svar, så prov stället rekommenderade att provet tas dagen innan. Då förlorar man ju en massa timmar. Jag tänkte ta Kiel färjan.

    Kan man strunta i 72timmar och hoppas på att intyg räcker?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Behövs inget test om du kommer med bil.
    Läs mer här:
    https://www.sydkusten.es/sk/11/a/32038/pcr-krav-galler-ej-transitresenarer/
     
    Mats Snow gillar detta.
  4. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    För att vara tydlig , svårt att köra bil till Spanien utan att passera Frankrike där PCR test krävs.
     
    Mats Snow gillar detta.
  5. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    För att vara tydlig, borde hinna till Frankrike inom 72 timmar.:D
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. jonatan sogn

    jonatan sogn Ny medlem

    Blev medlem:
    23 april 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, jag tänker att eventuellt köra ner til marbella i sommar och undrade på om någon behöver sin bil ner under juli-juni?
    Gärna ta kontakt med mig om ni är intresserad.
     
  8. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Vi hade test men ingen tittade på dem varken i DK eller Fra, behövs inget test med bil in till Spanien som sagts ovan och till Fra gränsen hinner man på 8-10 timmar från Kiel, så ta prov på vc nån dag innan för att kolla att du är frisk (gratis) sen tar du ett ockertest för att få intyg samma dag som du åker, då får du svar när du är på båten
     
    Mats Snow gillar detta.
  9. Mats Snow

    Mats Snow Medlem

    Blev medlem:
    25 januari 2017
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    41
    Betalade 1200kr för ett PCR test som ingen tittade på. Tog Kiel båten blåste igenom Tyskland sov i Luxemburg körde igenom Frankrike som hade utegångsförbud 19-06 då. Sov norr om Barcelona. Inga som helst problem att köra ner.
     
    Mlu gillar detta.
  10. Mlu

    Mlu Ny medlem

    Blev medlem:
    7 juni 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Funderar på att köra ned i Juli men nu har de ju ändrat till 48 timmar men med Antigentest. Men det var ingen som kollade alltså vid någon gräns? Det är Danmark som verkar stenhårda men det undvek du med färjan?
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Svenne Apelsin

    Svenne Apelsin Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2016
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80
    De här testerna vid flygplatser och kanske även vid andra gränskontroller skulle ha gjorts för 1 1/2 år sedan. Då hade inte smittan kommit in i landet i samma omfattning.

    Men, smittan skulle spridas så långsamt att sjukvården hann med!

    Och i år sattes hemvärnet in för att förhindra resor mellan Norge och Sverige!

    Lätt att vara baksäteschaufför.

    Men, jag tycker att det hela är minst sagt rubbat.
     
  13. Mats Snow

    Mats Snow Medlem

    Blev medlem:
    25 januari 2017
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    41
    Japp! Jag tog PCR test samma dag som jag åkte med Kiel båten och fick svar dagen efter. Var man bara ur Tyskland på 24timmar så behövdes inget test eller papper skrivas i. Fick svaret i Luxemburg och då var det bara att köra vidare.
     
  14. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
  15. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  16. jalleollrog

    jalleollrog Ny medlem

    Blev medlem:
    27 oktober 2016
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2
    Även pcr testet får bara vara 48tim fick panik men hitta ett ställe i Bromma som man får svar samma dag, åker ner imorgon torsdag. Och den spanska hälsa ifyllningen har dom också ändrat man måste fylla i om pcr test när vart och vilket.
     
  17. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Nu har jag varit ner och tillbaks till Sverige, var inga problem hinna :)
     
  18. Mlu

    Mlu Ny medlem

    Blev medlem:
    7 juni 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Nice, kollade de testerna på vägen någonstans? Är det koll mellan Spanien/Frankrike och Tyskland/Frankrike?
     
  19. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Nää vi blev bara stoppade på väg hem i DK, var enda stället och de ville bara se pass
    Så jag fick fråga "vafan ska ni inte ens titta på testerna" då skratta vakten och sa "jo visst kan jag titta på dem om du vill" sen slängde han ett öga på dem men men han kollade inte ens namnen på dem.

    Men vi kanske ser väldigt friska ut :)
     

Dela sidan

Laddar...