Myggor

Diskussion i 'Djur & Natur' startad av kurand, 5 maj 2016.

  1. kurand

    kurand Medlem

    Blev medlem:
    18 december 2014
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej
    Vi har problem med en liten mygga vi knappt ser.
    Sökte på djur å natur men hitta inget.
    Den sticker min sambo men jag klarar mig.
    Är det någon som vet någon bra fälla eller medel?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Det bästa medlet vi har haft är ett italienskt märke som heter Mosquito Bloque. Det är köpt i Spanien så det finns här. Finns som spray, servetter, stick, olja mm.

    Har du väl blivit stucken finns det ammoniakstick typ After-Bite. Ett annat trevligare tips är annars kokosolja! Det lindrar klådan och ska vara lite antiseptiskt.

    De där sakerna man sätter i kontakten är värdelöst. Möjligen funkar det med de där som drar till sig och där de blir zingade (brända) men tänk på att denna typ av lampor dessutom lockar till sig fler.
     
  4. kurand

    kurand Medlem

    Blev medlem:
    18 december 2014
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack.
    Vi skall kolla om vi hittar det.
     

Dela sidan

Laddar...