Preciosa
Veteranmedlem
...på mina otroligt många resor i charterns regi
till Grekland och Spanien mest..
Det skulle kunna bli en tjock bok. Vad skulle den heta?
Sällskapsresor jag gjort...Sällskap ja..när man åker ospec så kan man
ju hamna ihop med människor man inte trodde fanns.
Som tex den nyss utskrivna (rymt) psykiskt sjuka danskan som dessutom var alkoholist.
Hjälp..fick jag men dyrt blev det. Hon hindrade mig från att lämna lägenheten...Måste byta lgh
men fick betala själv. Kom ur
det hela med blotta förskräckelsen. Först försökte P vara Florence Nightinggale...men..
Och den dragspelande damen, helt underbar..
Den unga norska tjejen som jag trodde skulle tycka jag var stenålders-
mossig och sucka tungt vid åsynen av mig. Blev de bästa polare. Hängde ihop
på hennes initiativ i 10 veckor.
När jag dansade med en tävlingsdansare på Belle Epoque på Gran C-
Otrolig kille med ont om tänder. Det var bara han och jag uppe på golvet.
Han jobbade som målare av bungalowerna där jag bodde. Vilken talang -
på dans alltså. P älskade att dansa också. Lambada, där man ålade sig
fram..gapskrattt - Och pasodoble och...
När jag fick trösta en dam (Florence N igen)som kom ner för att träffa sin nyfunna
kärlek. Han kom inte till nattklubben. Hon åkte till hans hemby och frågade
den lokala bagaren efter drömkillen. Hon blev upplyst om att han hade fru
och 7 barn...Han hade ju givit hennes liv en ny dimension..hm.. Jag fattade nada.
Han var en tandlös liten gubbe som vi alltid nobbade. Han chansade på allt
kvinnligt med 2 ben som kunde gå upprätt alla kvällar han var där. Vad värre var
han kunde dessutom inte dansa!!
Och när jag satt i en reception på en vårdc-klinik för att en kompis jobbade där
och fick se alla som behövde B-vitaminsprutor för dom supit från dag 1.
Dom hade inte varit utanför hotellrummet en enda gång. Möjligtvis för att bunkra.
Och alla engelsmän som solat sig sönder och samman...Då vågade man knappt titta på deras kroppsdelar...
Och...detta är bara en bråkdel...Apropå bråk så kom ett gäng killar ner i 40-årsåldern, lindrigt nyktra.
Många blev av med handbagaget redan på flygplatsen och därmed reskassan och pass.
På den tiden kunde man ju fritt gå in till bagagebanden utifrån.
En del ramlade ur transferbussen utanför hotellet..
Sedan - när dom uppsökte en bar redan första kvällen så blev flera drogade och utkörda i Maspalomasöknen
och fick gå hem med bara kalsongerna kvar. Rånade på det sista dom hade.
Tyckte synd om dom gjorde jag..fast dom sen spelade på en "bergsprängare" hela nätterna var inte kul.
Polisen kom och tog med dom. Nästa dag hade dom inte passen och musikmaskinen förrän dom åkte hem.
Och grekkillen som envist varje dag spanade in min dotter med väninna (15 år) från en flotte vid
stranden och höll på att drunkna när dom tröttnade och välte flotten. Han kunde inte simma..Slutspanat sen..
Ciao P;;;;
;;;;
till Grekland och Spanien mest..
Det skulle kunna bli en tjock bok. Vad skulle den heta?
Sällskapsresor jag gjort...Sällskap ja..när man åker ospec så kan man
ju hamna ihop med människor man inte trodde fanns.
Som tex den nyss utskrivna (rymt) psykiskt sjuka danskan som dessutom var alkoholist.
Hjälp..fick jag men dyrt blev det. Hon hindrade mig från att lämna lägenheten...Måste byta lgh
men fick betala själv. Kom ur
det hela med blotta förskräckelsen. Först försökte P vara Florence Nightinggale...men..
Och den dragspelande damen, helt underbar..
Den unga norska tjejen som jag trodde skulle tycka jag var stenålders-
mossig och sucka tungt vid åsynen av mig. Blev de bästa polare. Hängde ihop
på hennes initiativ i 10 veckor.
När jag dansade med en tävlingsdansare på Belle Epoque på Gran C-
Otrolig kille med ont om tänder. Det var bara han och jag uppe på golvet.
Han jobbade som målare av bungalowerna där jag bodde. Vilken talang -
på dans alltså. P älskade att dansa också. Lambada, där man ålade sig
fram..gapskrattt - Och pasodoble och...
När jag fick trösta en dam (Florence N igen)som kom ner för att träffa sin nyfunna
kärlek. Han kom inte till nattklubben. Hon åkte till hans hemby och frågade
den lokala bagaren efter drömkillen. Hon blev upplyst om att han hade fru
och 7 barn...Han hade ju givit hennes liv en ny dimension..hm.. Jag fattade nada.
Han var en tandlös liten gubbe som vi alltid nobbade. Han chansade på allt
kvinnligt med 2 ben som kunde gå upprätt alla kvällar han var där. Vad värre var
han kunde dessutom inte dansa!!
Och när jag satt i en reception på en vårdc-klinik för att en kompis jobbade där
och fick se alla som behövde B-vitaminsprutor för dom supit från dag 1.
Dom hade inte varit utanför hotellrummet en enda gång. Möjligtvis för att bunkra.
Och alla engelsmän som solat sig sönder och samman...Då vågade man knappt titta på deras kroppsdelar...
Och...detta är bara en bråkdel...Apropå bråk så kom ett gäng killar ner i 40-årsåldern, lindrigt nyktra.
Många blev av med handbagaget redan på flygplatsen och därmed reskassan och pass.
På den tiden kunde man ju fritt gå in till bagagebanden utifrån.
En del ramlade ur transferbussen utanför hotellet..
Sedan - när dom uppsökte en bar redan första kvällen så blev flera drogade och utkörda i Maspalomasöknen
och fick gå hem med bara kalsongerna kvar. Rånade på det sista dom hade.
Tyckte synd om dom gjorde jag..fast dom sen spelade på en "bergsprängare" hela nätterna var inte kul.
Polisen kom och tog med dom. Nästa dag hade dom inte passen och musikmaskinen förrän dom åkte hem.
Och grekkillen som envist varje dag spanade in min dotter med väninna (15 år) från en flotte vid
stranden och höll på att drunkna när dom tröttnade och välte flotten. Han kunde inte simma..Slutspanat sen..
Ciao P;;;;

Last edited: