Miljömärkning från årsskiftet

Diskussion i 'Spanien' startad av mixt, 22 november 2022.

1. mixt

mixt Känd medlem

Mottagna gillanden:
    274
    Alla spanskreggade bilar måste från årsskiftet ha en miljömärkning, liknande den som redan finns i en del europeiska länder, läser jag på fb. Kostar 5e att hämta ut på Correa, posten
    Har tyvärr inga mer detaljer, men mer info ska finnas på www.dgt.es motsvarande det svenska trafikverket.

2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Mats Snow

Mats Snow Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Hittar inget på dgt. Får väl ta mig till posten....

4. Mats Snow

Mats Snow Medlem

Mottagna gillanden:
    38
  5. Kenth

Kenth Känd medlem

Mottagna gillanden:
    301
    Var inne på DGT igår men visade sig att min bil inte klarade åldersstrecket då den är tillverkad 2000 så den tillhör de 50% som inte kan få dekalen - Vad det betyder i praktiken har jag inte en susning om men förmodar att jag blir klassad som "persona non grata" inom vissa områden - Någon som vet vilka?

6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Gyllis

Gyllis Känd medlem

Mottagna gillanden:
    603
    Idag finns redan ”Zonas de Bajas Emisiones” (ZBE) i centrum av vissa större städer, bland annat i Madrid, Barcelona och Sevilla. Från den första januari ska det införas i ytterligare 149 städer med mer än 50 000 invånare. Om man blir stoppad när man kör i en miljözonen utan märke i vindrutan, så har kommunen rätt att utställa ett bötesföreläggande på 90 Euros.
    Så det är enbart om du kör i en miljözon du måste ha märket, oftast i de centrala delarna av städerna.

Kenth gillar detta.
  8. Kenth

Kenth Känd medlem

Mottagna gillanden:
    301
    Jo, så har jag också förstått och förmodar att det är skyltat på nåt sätt så man inte av misstar förirrar sig in på förbjuden mark...

mixt gillar detta.
  9. Helen1

Helen1 Känd medlem

Mottagna gillanden:
    268
    Vi gick till vårt postkontor langade fram regbeviset och sade att det gällde distintivo medioambiental. Han knappade in regnumret konstaterade att vår bil tillhör klass C. Han fixade dekalen, vi betalade €5, tog dekalen, regbeviset och gick. :)
    /Helen

10. Kenth

Kenth Känd medlem

Mottagna gillanden:
    301
    Grattis!!!

Helen1 gillar detta.

Dela sidan

Laddar...