Mil Palmeras

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Nellie!
Mil Palmeras är jättefint på sommarhalvåret med fin badstrand, men på vinterhalvåret gansk dött. Det är nog tyvärr mest för sommarturister. Inte alltför långt från skand.skolan men det går inga lokalbussar mellan MP och skolan. Kanske skolbuss. Om ni inte har möjlighet att skjutsa barnen med bil till och från skolan så är det viktigt att kolla upp skolbussmöjligheterna ordentligt innan ni hyr något, och inte litar på muntliga uttalanden av ev. uthyrare som ju bara är intresserade av att få uthyrt och sk-er i hur ni ordnar för barnen. Var försiktiga och gå inte på vad som helst. Detta skriver jag i all välmening :):).
rocio

Har själv varit och tittat i området. Smaken är ju som baken men även om det ligger vid havet så är det lite av ett höghusghetto där enligt min mening. Säkert ok lägenheter men ordet pittoreskt kommer nog sist i min beskrivning av området.

Ska du ha gångavstånd till Skandinaviska Skolan så är ju områdena i omedelbar närhet såklart att titta på. Det finns mycket billiga radhus att hyra här och områdena är helt ok.

Nej, det är klart att MP inte är ett s.k. pittoreskt område, det är ju byggt för turister i första hand. Dom flesta "pittoreska" byarna ligger oftast inte vid havet eftersom dom strandnära områdena är ockuperade av turister, och då ligger det i sakens natur att det typiskt spanska försvinner. Man får liksom välja. Genuint spansk avfolkningsbygd eller modernare samhällen med skolor, ev. arbetstillfällen o.s.v. Kommer man hit med tre barn i skolåldern får man kanske välja bort det "pittoreska" några år framöver.
rocio

Nya trådar

Back
Toppen