Med Husbil utmed kusten ?

Diskussion i 'Husbil och Camping' startad av McAber, 19 februari 2012.

  1. ArtbyRyman

    ArtbyRyman Ny medlem

    Blev medlem:
    10 februari 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Får man hoppa in och fråga om ni vet nåt om möjligheten att mer permanent ställa upp en husvagn på en markplätt i det området?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag vet inte om det är lovligt eller inte, men i slutet av Los Locos stranden (fr. centrum sett) finns det en stor obebyggd plätt. Där finns alltid husbilar uppställda. Jag förmodar att de kan vara där ett antal dagar iaf om de har ställt ut solstolar och annan rekvisita...

    Likadan tomt finns söder om Alicante, där "gamla" vägen svänger mot flygplatsen. Om man kör söderut fr. Alicante ligger den till vänster, vid havet. Jag kan inte ge närmare adress, tyvärr.
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    ArtbyRyman:

    Prova att annonsera i Spaniaposten.no, gratis tror jag.
    Finns många norrmän om bor utmed kusten som kanske
    har nån jordplätt :)
    Skandinaviska Bladet också har annonssida.

    Det har varit lite "krig" på kusten att husbilar/bobilar
    parkerar utanför avsedda campingplatser för att spara pengar.
    Sanitärt olämpligt anses det samt att campingarna förlorar
    pengar och arbetstillfällen.
    La de in en tråd nedanför i Altea/Albir-kategorin i dag...

    Ciao P:sol:
     
  5. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    På din fråga om ett mer permanent plats där man kan ställa husvagnen, kan jag säga att flera gör så, och det fungerar utmärkt. Har läst om detta på www.husbilsklubben.se
    Principen är den att väl på platsen avtalar man med campingägaren hur man vill ha det.
    De flesta har vakanta platser och kan erbjuda “hyggliga” villkor. Men alla är inte pigga på det.
    Sedan har du försäkrings frågan också som man bör ha klart för sig med sin försäkringsbolag.
    Stannar man på vintertid tex 2 månader kan man få platser kring 300€ månaden.
    Har läst om säsongsplats för 500€ i Spanien.

    Som ett passus i ämnet att resa med husbilen vill jag påpeka några punkter.
    Om ni vildcampar, visa alltid stort hänsyn till omgivningen och skräpa inte. Stanna max 1dag.
    Gör inte så att ni klumpar er typ 10 husbilar på samma ställe.
    Om ni ser mig stå ensam på ett vackert ställe, så kör förbi.
    Det är just för att man vill vara ifred som man har valt en sådan plats.
    Jag är överexponerad mot rödvin, trista livshistorier, allmänna intet förpliktande fraser, dolda fördomar, och kälkborgerlighet. Att snacka om AIK vid medelhavet är liksom inte min grej.
    Åk till betalda ställplatser och umgås med likasinnade som har husbilsklubbens dekal.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. abn61

    abn61 Ny medlem

    Blev medlem:
    19 juni 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Javea

    Låter spännande, är det enkelt att ta sig från flygplatsen? Flyger ni på Valencia eller Alicante?
    Undrar Anette
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Anette!

    Tråden är fr 2012-13 och den som skrev om Javea i inlägg
    nr 8 skrev bara ett inlägg men du kan ju PM:a och kanske få svar.
    Klicka på namnet och ett privat medd thumb

    F ö var det kul att läsa den gamla tråden :)

    Det är lika långt till Alicante som Valencia så förmodligen...
    beroende på var man bor i Sverige kanske det finns fler flyg till ALC?

    Chao P :sol:
     

Dela sidan

Laddar...