Lesspåregn
Medlem
Jag har fått en offert från Brico Andrés som jag iofs litar på, men han som var hemma hos mig och kollade missade uppenbarligen att ta behövda mått. jag VET att utedelen till en av de maskiner han erbjuder blir för bred, trots att jag frågade specifikt om han hade maskiner som passade på platsen vi diskuterade.
Nu vågar jag därför inte lita på att de ute-enheter som klarar bredden även klarar höjden, för han kan ju inte ha kollat det! Jag trodde att det var bredden som skulle bli problemet, så jag noterade bara det måttet, men nu när jag läser måtten tror jag att 535 mm faktiskt är precis på håret för högt, så jag inte kan öppna gallerdörren mot väggen inunder...
Dessutom var det den största modellen som var rimligast i pris, 750 eur inkl enkel installation, som det blir.
De jag nu kanske kan välja kostar 900 resp 950 eur, vilket jag tycker känns lite dyrt, med tanke på att det erbjuds AC till under halva det priset lite här och var. Säkert inte samma kvalitet, men ändå...
Jag har därför främst två frågor:
Nu vågar jag därför inte lita på att de ute-enheter som klarar bredden även klarar höjden, för han kan ju inte ha kollat det! Jag trodde att det var bredden som skulle bli problemet, så jag noterade bara det måttet, men nu när jag läser måtten tror jag att 535 mm faktiskt är precis på håret för högt, så jag inte kan öppna gallerdörren mot väggen inunder...
Dessutom var det den största modellen som var rimligast i pris, 750 eur inkl enkel installation, som det blir.
De jag nu kanske kan välja kostar 900 resp 950 eur, vilket jag tycker känns lite dyrt, med tanke på att det erbjuds AC till under halva det priset lite här och var. Säkert inte samma kvalitet, men ändå...
Jag har därför främst två frågor:
- Har någon en bra modell installerad som är max 81 cm bred ytterdel och i vart fall inte mer än 52 cm hög?
- Vilken pålitlig firma borde jag be om en offert?
- Är det nån som vet om samtliga vanliga modeller även kan köras som ren avfuktning, utan temperaturförändring?