Los Montesinos

Nellie

Ny medlem
Har blivit erbjuden att hyra en finca i Los Montesinos. Vill gärna veta allt om byn. Är det någon som bor där eller har varit där? Hur är det där? Krångligt att ta sig till Orihuela Costa?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Montesinos är en liten stad/by.
Finns ett torg med lite restauranger o fik runtom som är trevligt o även en riktigt fin restaurang i utkanten la herradura.
Verkar vara mest spanjorer som bor där vilket kan vara trevligt.
Vet inte hur det är med busstrafik därifrån.
Annars är det mest ett ställe man /jag bara åker igenom .

Hej Nellie!
Enligt Rinconada som skriver mycket här på forumet så består c:a 45% av befolkningen i Los Montesinos av engelsmän. Men det kan ju ha ändrats för det inlägget var sedan 2010. Det finns nog ingen bussförbindelse mellan LM och skand.skolan i Horizonte där, vad jag förstår att era barn ska gå, så det måste ni kolla upp ordentligt. Om jag vore ni skulle jag nog se mig om efter något ställe att hyra på närmare håll. Det finns ju massor av områden i närheten.
rocio

Tack snälla, det där med kommunikationer är ju väldigt viktigt. Ja då ska jag försöka hitta något närmare :)

Det stämmer som rocio sa. Mina uppgifter om engelsmän är ca 5-6 år gamla. Då var jag där och letade efter boende (att köpa). Hittade många trevliga och prisvärda, men jag backade ur när jag hörde att bodde så många engelsmän. Jag har inget emot dem, absolut inte, men vill jag bo i Spanien tänker jag att jag vill bo i ett spanskt område och umgås med spanjorerna. Vilket jag gör ni Torre centrum. Jag är den enda utlänningen i huset. Annars hade jag älskat att bo i Montesinos för jag tyckte att det var lagom stor by, men där fanns ändå allt man behöver för det dagliga livet. Även marknad en gång i veckan. För kommunikationerna behöver man en bil. Visserligenm går en buss mellan Torre och Montesinos men den går inte ofta. Till skand. skolan blir det bökigt att åka utan bil.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen