Lite frågor om att flytta till Spanien!

knevin91

Ny medlem
Hej allihopa! Jag har lite frågor om att flytta till Spanien då jag och min flickvän har planer på att göra det men vi har lite funderingar.

Tillexempel det här med jobb? finns det nån hemsida (typ som arbetsförmedlingen) som inte är på spanska man kan kolla på?
och frågan är vart man ska flytta. Vilken del i spanien är bra att bo på?

Vi är 21 och 19 år gammla och hade tänkt att flytta nu i början av sommaren när min flickvän har gått klart skolan.
Sen undrar jag också om det är dyrt att bo där :cheeky är hyrorna jättedyra eller är det praktiskt taget omöjligt att få en egen lägenhet som man kan betala själv?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Välkomna till forumet!
Du kan Googla på "jobb i Spanien" eller ""jobs in Spain" (=engelska sidor). Jag har sett att tex "Thinkspain" har en jobbsida och bostadssida (på engelska) där du kan botanisera.
Där kan du få en uppfattning om vad det kostar att skaffa bostad, om man vill ha eget. Priset beror helt på var den finns, vilken skick, storlek osv...
Annanrs kan man leta/annonsera i de skandinaviska tidningarna som finns på området där ni vill bo. (Finns på nätet också). "Spanieavisen" är en av dem.
Det finns många gamla trådar här på forumet om att leva och bo i Spanien, att flytta osv. Läs där först.
L Och sen är du välkommen att fråga vidare...
Lycka till!

Ett bra tips är nog att om ni tänker flytta ner nu till sommaren att ni omedelbart sätter igång att intensivplugga spanska. Det är ett faktum, att inom yrkeslivet så kommer ni inte speciellt långt här i Spanien utan spanskakunskaper - engelska och svenska räcker inte. Förutsatt att ni inte nöjer er med att sitta på en telesälj och ringa sverige eller norge.

Nya trådar

Back
Toppen