Lediga arbetenoch bostäder

Diskussion i 'Gran Canaria' startad av Jezzy84, 4 januari 2012.

  1. Jezzy84

    Jezzy84 Ny medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan.
    Jag har nu tröttnat på denna svenska kyla och skulle så gärna vilja flytta med min familj till Gran Canaria, Teneriffa eller det spanska fastlandet.
    Jag har bott på gran canaria förut i Playa del Ingles, men är inte intresserad av dessa "party jobb" längre då vi har en son på 1 år.
    Jag KAN tyvärr inte spanska, men kommer att börja läsa detta om vi skulle flytta ner.
    Jag har arbetet i vården i 8 år med handikappade...både gravt och lätt utvecklingsstörda.
    Finns det skandinaviska arbeten inom detta eller andra svensktalande jobb lediga?
    Jag pratar BRA engelska, och kan göra mig förstådd på finska.
    Mina föräldrar är från finland och pratar alltid finska med min, men dum som jag varit har jag alltid svarat på svenska så jag har tappat språket lite,men skulle nog kunna "snappa" upp detta igen om jag fick chansen.

    ALLA TIPS MOTTAGES SNARAST!!

    Kramar, och god fortsättning
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. eleonor eklund

    eleonor eklund Ny medlem

    Blev medlem:
    11 januari 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Också tröttnat!

    Hej jag funderar också på att flytta till GC fast till Playa del Ingles. Hur är det "party jobben" tjänar man hyfsat?

    MVH

     
  4. anna9

    anna9 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 januari 2008
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, man kan nog tjäna hyffsat bra på de s k partyjobben, men det är nog en begränsad tid man orkar med tempot och de sena tiderna kanske? :) vet de kompisar som har tjänat 2000 euro på en månad, men slitigt att jobba nätter i den miljön en längre tid.
     
  5. Jezzy84

    Jezzy84 Ny medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Du klarar dig på lönen. Minns inte vad de i baren hade, men runt 50-60 euro/kväll och då ska man orka tempot som sagt.
    Jag var nere "hemma" på playa de lingles nu 23-30 januari 2012.... det är INTE ALLS LIKA BRA SOM FÖRR!!!
    JÄTTEMÅNGA partyställen som hade stängt ner och det var inte alls lika roligt som förr.
    Men för den som aldrig varit där är det nog kul, eftesomman inte har något att jämföra med :)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Lisenda

    Lisenda Ny medlem

    Blev medlem:
    7 januari 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3
    Du kan få en bredare arbetsmarknad om du kan bättra på din finska. Språket är så litet att internationella företag inte vill satsa på bara det. Man buntar ihop det med de andra nordiska språken, vilket är min smala lycka.

    Detta kanske inte gäller vården men å andra sidan, vart ska finnar med dåliga språkkunskaper vända sig. Alla äldre har läst den obligatoriska svenskan i skolan och minns väl en del. För dom vore det en välsignelse att möta någon de kan prata finska med.

    Jag tycker man kan se en utveckling där företag satsar mera på äldre. De har en stadig inkomst i sin pension och sitter numera inte bara och lyssnar på Säkkijärven Polkka utan konsumerar både varor och avancerade tjänster.

    Onneksi olkoon!
     
    pozuela gillar detta.
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Så sant som det är sagt. Man vet aldrig var i världen man behöver språkkunskaper av ett så litet språk som finska (svenska, norska och danska för den delen med...).

    Ochdu, jag skulle gärna sitta och lyssna på Säkkijärven polka redan nu om jag hade en pension från Finland. Man skulle kunna tom leva på den...(jag pratar om mitt yrke).
    :)
     
    pozuela gillar detta.

Dela sidan

Laddar...