Köra obesiktigad Spansk bil till bilprovningen i Spanien

Diskussion i 'Spanien' startad av Sharky, 26 juli 2020.

  1. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Nu när alla kanske inte kommer ner till Spanien kan följande problem uppstå.
    I Sverige får man köra obesiktigat i några fall , till exempel till bilprovning.
    Har Spanien samma regel?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Nej. Om din besiktning gàtt ut, sà fàr du ta bärgare till besiktningen.
    men...
    Nu gick min hustrus besiktning ut, och det var total omöjligt att fà tid innan datumet gick ut, sà jag ringde till Guardia Civil Trafico och fràgade, Ha sa att "nàdetiden" gick ut samma dag som undantagstiden gick ut, dvs den 21 Juni, men att om jag hade papper pà att jag bokat tid sà bötfäller de än sà länge inte. (jag fick tid den 13 juli och besiktningen gick ut den 15 juni)
    Men det var deras eget kriterie.Ju längre tid som gàr, mer striktare kommer de naturligtvis att bli.
     
    Sharky gillar detta.

Dela sidan

Laddar...