Köpt bil i Spanien?

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Gyllis, 22 mars 2021.

  1. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Hur funkar det?
    Är bilen en del av säkerheten precis som i Sverige?
    Hur många år löper avtalen på?
    Själv har jag noll koll, bara köpt gammalt...
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Vilka avtal syftar du pà?
     
  4. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Sorry om jag var lite otydlig.
    Avtal: Avbetalning, privatleasing och så vidare...
    Men, mer intresserad av vilka krav som ställs, och om bilen funkar som säkerhet med en spärr i bilregistret som i Sverige.
     
  5. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Kanske har avhandlats här tidigare men förstått att man får lägre nybilspris om man leasar eller lånar till köpet, pengar som säkerligen tas igen med råge via räntor och kickback till bilhandlaren.
    Hoppas inte jag sidkickar tråden för mycket, men ska själv köpa bil i påsk, har tittat en del på begbilssajterna. Tycker det är oväntat höga priser. I Sverige vet man ju ungefär hur mycket man kan pruta?
    Är det större prutmån på begbil i Spanien?
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Begagnadae pilar är dyrare här än i Sverige vad jag förstàtt.
    Ni köper inte jag ny bil varje mànad sà ¨r inte 100% pà alla olika avtal som finns.

    Normalt sett sà financierar du bilen. du brukar fà en rabatt som är like stor som räntan. köper du kontant sà blir bilen dyrare för dig. hur bilfirmor gör upp med finansbolag vet jag inte.
    oftas har du 2 olika sätt.
    1. du betalar en insats och sen betalar du x € per mànad i x antal àr (normalt 4-6) sen är bilen din, slutar du betala, kommer det att ta din bil och du blir skyldig en massa pengar.
    2. Du betalar ingen insatas (eller väldigt liten) och sen betaalr du x per mànad under x antal àr (brukar vara 4) dà du kan välja, antingen betala vad du är skyldig, eller lämna in bilen och fà en nu. När du köper ny sà ger de dig ett garantipris som de kommer betala, men du màste uppfylla vissa villkor. Max km brukar vara ett av dessa.

    Leasar du har du ju precis allting inkluderat, och när jag jobbader som freelansare, leasade jag en bil. syrara än att köpa men om du har egent företag fick (fàr?) su dra av väldigt mycket.
     
    Gyllis gillar detta.
  8. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Vet faktiskt inte, men när jag var inne hos en bilhandlare prutade han själv 15 procent innan jag hann säga något.:D
     

Dela sidan

Laddar...