Det bör väl vara billigare att köpa och försäkra en scooter (125-250 kubik) jämfört med bil, men är det lika krångligt?
Jag tänker lite på att jag tidigare läst om att papper måste vara kontrollerade så det inte finns skulder när det gäller bilar eftersom det följer med till ny ägare.
Sedan är det ju det där med papper hos myndigheter osv.
Måste man vara resident eller räcker det med NIE-nummer för ägarbyte och försäkring?
Min första tanke kring detta var att hyra en scooter någongång ibland, men med hyrpriser på ca 45 eur om dagen och begagnatpriser på ca 600-800 för en årsmodell 06-09 så måste det väl ändå vara bättre att köpa och äga? Eller?
(Det svåraste är dock att man inte kan någon spanska ännu)
Tips, kommentarer och förslag?
Detta kanske är en dum fråga, men jag skriver i alla fall...
Finns det någon "motorintresserad" som har intresse/lust att följa med när man åker och tittar samt sparkar på däcken, då man dels saknar kunskap om vad man tittar på kring slitage, läckage och vanliga fel på scootrar... samt som tolk?
Jag tänker lite på att jag tidigare läst om att papper måste vara kontrollerade så det inte finns skulder när det gäller bilar eftersom det följer med till ny ägare.
Sedan är det ju det där med papper hos myndigheter osv.
Måste man vara resident eller räcker det med NIE-nummer för ägarbyte och försäkring?
Min första tanke kring detta var att hyra en scooter någongång ibland, men med hyrpriser på ca 45 eur om dagen och begagnatpriser på ca 600-800 för en årsmodell 06-09 så måste det väl ändå vara bättre att köpa och äga? Eller?
(Det svåraste är dock att man inte kan någon spanska ännu)
Tips, kommentarer och förslag?
Detta kanske är en dum fråga, men jag skriver i alla fall...
Finns det någon "motorintresserad" som har intresse/lust att följa med när man åker och tittar samt sparkar på däcken, då man dels saknar kunskap om vad man tittar på kring slitage, läckage och vanliga fel på scootrar... samt som tolk?
