Köpa lägenhet Fuengirola, Los Boliches

Diskussion i 'Fuengirola' startad av Skåning, 8 september 2012.

  1. Skåning

    Skåning Medlem

    Blev medlem:
    29 augusti 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej! Har tidigare ställt frågor om att köpa i Torrevieja. Nu har jag bokat en resa till Fuengirola istället. Har varit där väldigt mycket tidigare. Någon som har tips på bra mäklare där? Är sugen på lägenhet i Los Boliches.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Du kan tala med Åsa Petterson, hon har haft mäklarkontor i Los Boliches sedan långt innan jag flyttade ner för drygt 11 år sedan. Hon har dessutom ett grundmurat bra rykte:

    Fastighetsmäklare Åsa Pettersson.
     
  4. Vitlöks-Lena

    Vitlöks-Lena Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    5
  5. frankmålaren

    frankmålaren Ny medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0
    Till salu?

    Gå in på www.sydkusten.es /annonser eller mäklaren åsa pettersson i boliches.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. gustav

    gustav Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    0
    Har dock hört att kontoret har försämrats väsentligt, då hon själv inte är involverad i verksamheten längre, eftersom hon bor i Florida.
     
  8. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Det stämmer inte, hon är helt involverad fortfarande och pendlar mellan Florida och Spanien. :sol:
     
  9. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    OK, men lite gammal tråd,
    trådstartaren har redan köpt lgh i Torrevieja
    och är nöjd :D

    Ciao P :):)
     
  10. Skåning

    Skåning Medlem

    Blev medlem:
    29 augusti 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    2
    Som Preciosa skrev, så blev det en lägenhet i Torrevieja istället för mig. Mycket på grund av vad jag fått för info på Spanienforum, o naturligtvis mkt pga av all info jag fick av Preciosa innan köpet. Har varit i min lägenhet flera ggr o är jättenöjd med lägenheten o med Torrevieja
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. gustav

    gustav Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    0
    ok, det kanske beror på vem man pratar med och vad man har för erfarenhet :)

    Tycker mig ha märkt att fler svenskar än förut köper direkt av spanska mäklerier, kan bero på att vi använder mer internet än förut och är lite mer om sig och kring sig. Ibland hos de inhemska mäklarna går det att "pruta" på arvodet från de 5% till neråt 3%.
     
  13. polka

    polka Ny medlem

    Blev medlem:
    11 april 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    hej, har fått problem med Viva, vet ni ngt om dem?
     
  14. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Jag känner inte till något om det Viva som finns idag, det dog ju för några år sedan och har sedan likt fågel Fenix återuppstått. Men det Viva som fanns förut hade ett tveksamt rykte. De var kända bland annat för att inte betala sin personal som de skulle.
     
  15. Vindsurfare

    Vindsurfare Ny medlem

    Blev medlem:
    28 april 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, jag rekommendera en spansk mäklare framför skandinaviska. Främst p.g.a. att de är avsevärt billigare. Dock får man göra en del pappersjobb själv, men ni sparar mycket pengar på det. Vi köpte vår lägenhet av Kasa Coast (Fuengirola) och är mycket nöjda.
     

Dela sidan

Laddar...