Köpa boende i Torrevieja, tips om områden.

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Edqvist, 21 april 2018.

  1. Edqvist

    Edqvist Ny medlem

    Blev medlem:
    21 april 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har för avsikt att köpa ett mindre boende i Torrevieja-området och är i behov av råd. Tänker mig en mindre lägenhet/studio eller en liten bungalow med ett sovrum. I Sverige har jag ett hus och ett större område i Sveriges soligaste skärgård. I Spanien är jag särbo (jobbar i Sverige och pendlar) och vi bor strax utanför Madrid i en lägenhet. Så det jag söker efter är ett ställe där jag kan koppla av och varva ner.

    Budgeten är runt 40 000 - 50 000 euros och för det räknar jag med att få cirka 40 kvadratmeter med en helt okey standard. Var i Torrevieja förra året och letade som hastigast men det blev ingenting av då. Hittade ett ställe i Orihuela som var intressant men dokumentationen var inte helt i sin ordning.

    Nåväl, till första frågan. Jag har hållit Idealista under uppsikt ett tag och det dyker upp intressanta objekt i rätt prisklass ibland men jag känner inte till de olika områdena. Skulle vilja ha någonting som inte ligger alltför långt från havet utan att man kan promenera dit. Max ett par kilometer. Gärna i en urbanización. Vilket/vilka områden är att rekommendera?

    Andra frågan. Beroende på svar och tips på områden. Hur ser uthyrningspotentialen ut? Tänkte att man kanske kan hyra ut veckovis eller kortare perioder när man inte vistas där.

    Tacksam för råd!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Finns en supertråd om detta område , sök. Uthyrning är osäkert utbudet är enormt efterfrågan över året dålig.
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Finns ju fortf billiga lgheter i Torrevieja.
    Finns inga dåliga områden tycker jag.
    Omr runt Playa del Cura eller Paya Los Locos tex. Lite ovanför men ändå gångavstånd till allt har du Calas Blancas eller Nueva Torrevieja.
    Googla på tex C/ Londres el C/Marcelina.
    Blandad bebyggelse.
    Uthyrning ska ju numera registreras och bostäderna ha en viss standard. Ska deklareras var 3:e mån etc. Inte omöjligt om man har en uthyrare som sköter allt. Skatt efter en del avdrag är 19% på vinsten
    Uthyrare som tex MasAmigos och Zariko finns.
    Chao P
     
    Kjell Fohrman gillar detta.
  5. MiaT

    MiaT Ny medlem

    Blev medlem:
    2 november 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Det känns som att priserna är på väg uppåt även i Torrevieja. Många nybyggen som gör att äldre lägenheter relativt sett ser väldigt billiga ut, gissar jag, men än kan du kan absolut hitta något i den prisklassen. De jag tittar på hos Idealista för de priset ser bra ut vid första anblicken och så inser jag att de saknar en vettig balkong. Eller så jättelångt från havet. Eller så är det en massa trappor. Eller så är det något annat. Köper man för eget bruk kan man nog ta någon sådan nackdel, men ska man hyra ut så är hyresgäster ofta väldigt kräsna.
    1. Det finns inga "dåliga" områden i Torrevieja eller dess närhet. Det handlar mer om tycke och smak, hur man vill bo och hur mycket man vill betala.
    2. Utbudet för uthyrning är enormt och det syns hur många kämpar för att få gäster genom att annonsera överallt så fort tillfälle ges. Jag skulle satsa på långtidsuthyrning i så fall, men då minskar också chansen att använda lägenheten för egen del. Playa del Cura eller Playa los Locos är nog de områden som i första hand lockar veckoturister med sin närhet till både stad och strand.
    Välkommen till mysiga Torrevieja! :)
     
    Kjell Fohrman gillar detta.

Dela sidan

Laddar...