Königin språkskola

Diskussion i 'Skolor och Studier i Spanien' startad av Invisebla, 4 januari 2014.

  1. Invisebla

    Invisebla Ny medlem

    Blev medlem:
    4 januari 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag funderar på att läsa spanska på königin i torrevieja. Jag har läst runt lite på forumet och det verkar som det ska vara bra!
    Vet någon hur åldrarna i grupperna är, ungefär? Jag är 18 år och det skulle ju vara kul med någon i min ålder :)
    Hur vet man vilken nivå man ligger på? Gör man ett test när man kommer dit?

    Finns det några andra språkskolor i torrevieja som ni kan rekommendera?

    Tack!!
    A
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Jeg har gått på Königin for å lære spansk gjennom et par år og det er ikke noe å si på kvaliteten. Gruppene varierer veldig etter hvilket kurs du tar (intensivt eller bare noen få timer i uken), men mellom 3 og 6 personer som regel. Små grupper.

    Det er ingen test, men du blir spurt om hva du kan når du melder deg på. De setter sammen grupper etter hvilket nivå elevene er på, så det spiller ingen rolle hva du kan, ettersom de andre i din gruppe vil kunne omtrent det samme.

    Det er nok flest pensjonister eller "godt voksne" på disse kursene, men det har også vært unge mennesker når jeg har gått der, særlig på intensivkurs.
     
  4. AnnJanet

    AnnJanet Ny medlem

    Blev medlem:
    31 oktober 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Hejsan
    Jag gick förra vintern ett par kurser i spanska på Königen. Det stämmer som "Cat" skriver att grupperna varierar mycket. Det finns ingen ingångstest, du bestämmer vilken nivå du vill studera på. De försöker sedan parera ihop en klass som ligger likvärdigt med dina kunskaper, storleken kan variera, men minst tre stycken i varje kurs. Vilken studietakten ska vara kommer ni överens om. Om du är osäker på vad du kan så kan du göra ett test på någon av länkarna här; http://www.patriciadiaz.se/online-prov/
    Däremot håller jag inte med om att det är flest pensionärer som går, ålderssammansättningen varierar väldigt från grupp till grupp, beroende vilka som vill läsa när just du vill läsa. Jag läste bland annat med en kille från Ryssland som var 19 år och kvinna från Tyskland. Såg även deltagare i andra kurser med spridd ålder bland deltagarna, från 19-20 till pensionärer.
    Min lärare var mycket bra och lyhörd för vad vi behövde träna mer på, hon varierade också inlärningen med glosor, text och lite lekövningar etc..
    Hon är en infödd Torreviejabo som jobbar på en doktorsavhandling i sitt modersmål , spanskan, på universitetet i Murcia. Undervisningen skedde på engelska eftersom det var ett gemensamt språk vi alla förstod och kunde kommunicera med varandra på. Vi var nybörjare i spanska och den räckte inte till. :)
    Marta, som administrerar kurserna är också bra, hjälpsam och lätt att prata med.
    Har ingen erfarenhet av eller känner till någon annan språkskola i Torrevieja.
     
    Last edited: 5 januari 2014
  5. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Nei, det er ikke bare pensjoister, men stort sett er det veldig få unge (dessverre). Min undervisning har alltid vært på spansk (læreren snakket ikke engang engelsk), men det varierer nok fra lærer til lærer.
    Marta er veldig hjelpsom! Anbefaler å ta en titt innom og snakke med henne. Hun snakker engelsk og finner garantert noe som passer.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Bäst nytta har du nog om undervisningen är pá spanska, sá mycket som möjligt.
    Ett alternativ är Proyecto-español, men du ska till Alicante. De gör alltid ett test före och alla blir därmed placerade i rätt grupper. Testet görs i förväg, efter att man anmált sig, sá att allt ár klart när man börjar. Jag har studerat dár under 3-4 somrar och kan verkligen rekommendera dem. Mest un gdomar som studerar där. Skolan anordnar mycket saker utanför skolan, fester osv...(men det är frivilliga saker).
     
  8. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Absolut en fördel om undervisningen är på spanska. Det är ju det man vill lära sig vid en kures. Bra också med test innan så man hamnar i rätt grupp, viktigt för att få ut så mycket som möjligt av undervisningen.
    Att "duschas" med det språk man vill lära sig är enligt mina erfarenheter det bästa. Har ännu inte kommit i gång med spanskan, men det skall bli snarast, men har lärt mig bl.a. mandarin ( kunde klara vardagen) på så sätt. Had eockså en privatlärarae som komplettering och det vill jag ha även när jag skall lära mig att ta mig fram hjälpligt på spanska. Ser fram emot detta under våren.
     

Dela sidan

Laddar...