Iphone

Janneman

Medlem
Vår dotter skall snart åka till Torrevieja och funderar på att köpa en ny Iphone när hon är på plats.
* Är det möjligt att köpa en olåst Iphone i Spanien?
* Vissa produkter är ju mycket billigare i Spanien men är en Iphone detta?

Har letat bland trådarna men hittar inget om detta...tacksam om någon har koll på detta kunde dela med sig om kunskapen thumb

//Janneman

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Elektronikgrejer är inte speciellt billiga i Spanien. Jag för min del tycker att det är ungefär samma priser där som i Sverige. Det där med att köpa olåst Iphone vet jag inget om däremot...
rocio

Elektronikgrejer är inte speciellt billiga i Spanien. Jag för min del tycker att det är ungefär samma priser där som i Sverige. Det där med att köpa olåst Iphone vet jag inget om däremot...
rocio

Har även den känslan efter att köpt tv och lite annat på Mediamarkt trots den starka svenska kronan. Ibland blir man lite förvånad då jag upplever att man kan köpa en ny bil i Spanien ganska billigt men inte en begagnad. Så därför kanske det finns en liten gnutta chans att det kan skilja mellan telefoner och övrig elektronik då dottern ändå tänkt att byta nu... :sol:

Varifrån har du fått uppfattningen att nya bilar i Spanien är ganska billiga? Vi köpte en ny Ford Ka i nov-12 och visst var den väl lite billigare än exakt likadan i Sverige, men inte tycker jag att det var någon större skillnad. Andra Fordmodeller vi tittade på var inte heller så mycket billigare. Beg. bilar är däremot ganska mycket dyrare än i Sverige.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Varifrån har du fått uppfattningen att nya bilar i Spanien är ganska billiga? Vi köpte en ny Ford Ka i nov-12 och visst var den väl lite billigare än exakt likadan i Sverige, men inte tycker jag att det var någon större skillnad. Andra Fordmodeller vi tittade på var inte heller så mycket billigare. Beg. bilar är däremot ganska mycket dyrare än i Sverige.
rocio

Innan vi köpte en beg. bil så tittade vi lite på nya mellanstora och större och det var ibland hygglig skillnad på priserna på en del bilar (...de större då). En kollega kikade på att köpa en ny och ta hem men med bränslekostnad och inregistrering i Sverige så upplevde han inte att det blev så bra.
Men det är ingen veteskaplig undersökning utan mer en känsla då man själv sökte bil :)

Vår dotter skall snart åka till Torrevieja och funderar på att köpa en ny Iphone när hon är på plats.
* Är det möjligt att köpa en olåst Iphone i Spanien?
* Vissa produkter är ju mycket billigare i Spanien men är en Iphone detta?

Har letat bland trådarna men hittar inget om detta...tacksam om någon har koll på detta kunde dela med sig om kunskapen thumb

//Janneman

Jag undersökte när jag var nere i våras, inte var det billigare, sedan köpte jag en ny olåst på blocket i Sverige, jag köpte en helt ny 25% billigare än i butik och sedan ett kontantkort i Spanien när jag kom ner, men det var inte helt lätt att få tag på någon som kunde göra ett mini sim kort till Iphone5. Men Vodafone i Habaneras kunde fixa det, för ett litet tillägg så klart. Dom talar rätt bra engelska i den butiken.

Dom har en apple store i ett köpcenter bredvid Murcias fotbollsstadium. Ungefär mittemot Ikea på ett ungefär. Men svaret på din fråga är att iphonen är dyrare i spanien.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Elektronik är som regel billigare i Sverige än i Spanien.

En Iphone 5 i Spanien gàr pà ca 700€. I Sverige pà elgiganten gàr den pà 5.700 sek.

Nya trådar

Back
Toppen