Ipad ny dator från Apple !

PeterLarsson

Ny medlem
Såg att Apple släpper sin nya dator Ipad , enbart en skärm utan tangenbord. Ser ut som deras iphonetelefon men större, kanske vore något för dig solenlyser, du kör väl med iphone? :)

se länken här:
DATOR | Apple lanserar iPad

Är ju inget teknikfreak själv men lite spännande ser den allt ut?! Lätt att ta med till Spanien ;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på ekonomifokus@gmail.com.
Hallå Peter,
jag har alltid min iPod touch i fickan. Det är nämligen mycket praktiskt att ha Collins ordbok i fickan! Tyvärr är Collins ordbok spansk-engelsk. Nordstedts har lovat ge ut sin ordbok som en applikation hos Apple, inklusive den svensk-spanska utgåvan. Sverige är emellertid ett land utan drag, så det lär nog dröja innan det kommer något.

Just när jag sitter och läser spanska böcker i soffan hade det varit idealiskt att ha Nordstedts ordbok i en iPod i mitt knä - med 10 timmar batteritid.

hehee jo jag vet att du har en sån, tänkte att du använde apples andra produkter också.. fick reda på att ibook, alltså apples datorer inte har några kända virus, dvs till skillnad till PC så finns inga virus som kan spridas mellan dessa datorer, visste inte det innan faktiskt, men antar att det är ett starkt argument att övergå från PC.

För sex år sedan flög allt i PC-väg ut ur huset och nu lever vi lugna dagar utan virus. Sex år utan något hårdvaruproblem! Dessutom ser "Time Machine" till att automatisk göra backup om en hårddisk skulle fallera. Köpte just en 27" iMac. Det tog 53 minuter att skapa en exakt kopia från min 20" iMac tack vare Time Machine. Skönt att ha en son som kastar sig över den "gamla" datorn! Det är inte konstigt att Mac har blivit så framgångsrik på kort tid.

¡Estupendo! ¡Qu¡e bien!
Jag har länge tjatat på Nordstedts att göra ordböcker till Apple och idag fick jag svar att det kommer till våren. Nu har jag ett bra argumentet att köpa en iPad. Allt som jag redan har i min iPod touch synkas över till iPad.

Nordsterdts, you made my day!

(hur säger man det på spanska?)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på ekonomifokus@gmail.com.
Jag har en DVD samling med Clint Eastwood som jag köpt i Spanien. Jag får leta upp avsnittet där han skapar det det bevingade uttrycket.
Jag har för mig att han säger: (Make my day!)

¡Haz mi día!

YouTube - Sudden Impact - "Go Ahead. Make My Day"

Nu skall det morgonpromeneras i solen.

Last edited by a moderator:
Nu har ja kollat filmen,

¡Anda, alégrame el día! säger Clintan.

Last edited by a moderator:

Nya trådar

Back
Toppen