Internet Mijas pueblo

goranwint

Seniormedlem
Den här tråden handlar ju egentligen om smörgåstårta, men P kan säkert få fortsättningen på rätt plats. Snälla?
Jonnyx svarade ju att det inte är problem med internet i Mijas Pueblo, och jag vore jättetacksam om det kunde utvecklas lite.

"Min" mäklare som hjälper mig att hyra lägenhet där säger att det i de flesta hus finns ett par trådar i väggen där t.ex. Moviestar kan koppla in telefon och bredband. Jag har själv hittat nåt som heter MijasWiFi som påstår att de kan leverera 1Mbit/s till hela Mijas. Givetvis vill de sälja extra inre eller yttre antenn samt förstärkare också. När jag skickade mejl till dem fick jag till svar stt jag skulle kunna få högre hastighet också!?

I Nerja (WiFi) betalar jag ca 50 Euro för 3 Mbit, men har ofta bara hastigheten ca1Mbit. MijasWiFi vill ha ca 30Euro för 1Mbit med obegränsad mängd. Klyddigt, men man vill ju kunna få in lite TV den vägen också.

Reser till SVerige och firar jul! :frusen:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej igen kära vänner.
Nu är flytten till Mijas Pueblo avklarad. Bor nu i sex månader i en liten lägenhet med terass och utsikt över Fuengirola och havet. Flyttar sedan till större eftersom exfru och hund flyttar ner till mig i sommar. Nu till problemet.

Internet! Många häruppe kör med Wifi, men den största leverantören här kan inte hjälpa mig eftersom hans antenner inte når ner till min lägenhet ens med yttre antenn. Han har varit här i flera timmar och testat, helt utan kostnad för mig. Jag kör nu på hans rekommendation och stjäl wifi från en bar som ligger ovanför mig i huset. Givetvis med för svag signal för att kunna ta in t.ex SVT play och liknande, men jag kan hålla kontakt med yttervärlden.

Nästa steg är ju bredband via Moviestar för det finns ett gammalt teluttag i lgh. men bortsett för kostnaden, Vet någon om det är klyddigt och kostsamt vid den senare flytten. Jag har inte lärt mig tillräckligt med spanska för att klara av en installatör.

));)

Jag får väl gå in och svara själv för att komma med på "senastelistan". Lätt gjort att frågor kan komma bort, fullt förståeligt. Det borde väl finnas någon som har erfarenhet av flytt av telefon och bredband. Är det nån ide eller ska man vänta sex månader till efter flytt?

Hälsar "Fool on the Hill" /Göran

Hej Göran!

Jag har ju haft Movistar i många år nu. Men har aldrig flyttat
det. Däremot sagt upp och tagit nytt då dom haft kampanjer och
jag åkt hem emellan några månader.
Det är inte lätt att beställa...där. Ofta får man nån i Latinamerika
som har till uppgift att försöka få en att beställa mer än vad man vill.
Vet inte om dom tjänar mer ju mer dom håller kvar en i luren.
Ringer man på en vardag så kanske man kan begära nån engelsk.

Det har ju inte kostat nåt i installation men frågan är om man binder
upp sig på 12 mån och om man då kan säga upp på en adress och
få nytt på gamla. Alltså det borde ju gå så klart. Man borde ju få
samma telefonnummer på den fasta telefon man måste ha för att få adsl.
Men...

Sade upp ett abg på syrrans och det gick men fick betala 2 mån till.
Du kanske ska beställa och säga upp långt innan du flyttar,ja
till ett visst datum...
Låter inte klokt men vis av erfarenhet...
Prova att få tala med nån engelsk.

När man väl fått in abg det så fungerar det klanderfritt...Det är ju deras nät.

Ciao P think

Nya trådar

Back
Toppen