Internet i Villajoyosa

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av sveningsson, 13 maj 2016.

  1. sveningsson

    sveningsson Ny medlem

    Blev medlem:
    3 december 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej finns de nån här som vet vart men kan vända sig om man vill installera bredband i Villajoyosa?

    Mvh
    Lars
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Beror på vilken typ av bredband du skall ha, mobilt, ADSL eller om det kanske finns fiber i Villajoyosa.

    Vi bor själva i Altea och valde ADSL med Telefonica, som var den bästa och säkraste lösningen vi kunde få.

    Tommy
     
  4. sveningsson

    sveningsson Ny medlem

    Blev medlem:
    3 december 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har ingen koll på utbudet, just nu så är jag glad om de finns nån typ av uppkoppling som man kan pausa när man inte är i där.

    Ska kolla vad Telefonica erbjuder, tack Tommy.
     
  5. svennebanan

    svennebanan Medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    8
    Hej Tommy,
    Vad har du för speed på ditt internet och vad kostar det per månad? Fungerar telefonica bra, eller försvinner nätet ofta? Måste man installera telefonlinje eller kan man bara välja internet? Många frågor här!! Tycker det börjar bli dax med en riktig lina.
    //Stefan
     
    Los Suecos gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. svennebanan

    svennebanan Medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    8
    Jag hittade Hola Wi-FI(kontor) centrala Altea, där man kan välja mellan olika hastigheter. Själv valde jag 10mb download och 3mb upload för endast €11,95/månad. Installationen kostade €199 och då installerar de en liten parabol på husväggen som kopplas till en trådlös router.
    Har haft det i 2-3 veckor och än så länge har det fungerat perfekt. Går utmärkt att ringa via Messenger, whats up etc via wifin och ingen laggning när jag streamar TV4 play eller SVT play via chromecasten .
     
    Last edited: 27 februari 2020
    Los Suecos och Preciosa gillar detta.
  8. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Stefan du får ursäkta, de här direkt ställda frågorna har jag missat totalt, samtidigt som jag noterar att du löst problemet. Inte bara löst, du har en mycket billigare lösning än vad vi själva har.

    Din lösning verkar helt enkelt bättre och billigare och jag skall redan idag kolla upp din leverantör.

    Vi har sedan sist 2018 flyttat från vår finca strax utanför Altea, till ett hus i gamla stan, som är en del av den gamla ringmuren. Tyvärr är det samma sak i gamla stan, här finns ingen fiber.

    Vi har kontrakterat Movistar ADSL ”Máxima velocidad”, vilket för oss är max 6-7 Mbits i nerladdning. Tyvärr väldigt ojämnt och det är bara att titta ut genom fönstret och se hur ledningarna ligger nakna i luften, för att förstå att kvalitén är ojämn.

    Vi betalar för ADSL och ett mobilabonnemang 67,47 Euro/månad.

    Tack för tipset.

    TommyD
     
    svennebanan gillar detta.
  9. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Tack för tipset!

    Idag har vi haft en tekniker från holaWifi på plats, som installerat deras utrustning. Imorgon går jag ner till Telefonica/Movistar och lämnar tillbaka utrustningen som följde med deras installation.

    Vi tog deras ”Fibra Air+” dvs alltid max hastighet och betalade 395 Euro för ett år i förskott. Bytte samtidigt mobiloperatör som gav oss samtal 300 min i månaden och 5GB för 7.95 Euros.

    Inte så stor ekonomisk besparing, visst hade vi kunnat spara in på hastighet och därmed pengar, men..... att gå från trött 4-5 Mbits/s, när det överhuvudtaget fungerar, till som just nu 59,8 Mbits/s är värt varenda öre!

    Tack Svennebanan du borde kunna gå till holaWifi och kräva 30 Euros som de ger om man kommer med en ny kund...... du gav oss tipset, tack.

    TommyD
     
    Last edited: 9 mars 2020
    svennebanan gillar detta.
  10. svennebanan

    svennebanan Medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    8
    Ingen fara med sent svar, inte lätt att veta att man fått en fråga.

    Ja, gamla stan är ju kanonmysig! Gissar att ni trivs där :)

    Kul att ni också tyckte holawifi var ett bra alternativ. Och även för mobilabonnemanget.
    Har inte varit nere på ett tag nu, men hoppas det fungerar utan några större problem, i alla fall mycket bättre än ert förra!

    Mvh
    Stefan
     
    Los Suecos gillar detta.

Dela sidan

Laddar...