Hyra ut bostad i Torreveija

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Micke L, 31 oktober 2020.

  1. Micke L

    Micke L Ny medlem

    Blev medlem:
    27 juni 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,
    Finns säkert en tråd för det här men provar ändå.
    Kommer någon gång under 2021 köpa en bostad i Torreveija. Kommer säkert ta en hel del hjälp av er här då jag behöver en del tips.
    Är intresserad av att hyra ut min bostad en del då jag måste jobba 10 år till innan jag förhoppningsvis kan flytta ner för gott.
    Lite tips och råd runt det vore fantastiskt! Gissar att man inom vissa föreningar har hjälp andra inte. Bra uthyrare annars som tar hand om de praktiska detaljerna. Vilka kostnader? Osv.
    Ha en fin helg var ni än är!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej!
    Jag känner bara till en uthyrare ( MásAmigos förening som hyr ut medlemmars bostäder)
    som iaf hittills har hjälpt till med licens som man behöver om man hyr ut korta tider.
    Över 2 mån behövs det inte. Söka licens är nog ganska jobbigt.
    Hjälpte min "sobrino" och det var en stor lunta papper som ska in...som vanligt i Spanien :)
    Bl a en energideklaration som kostade en del med en auktoriserad elektriker. Bör säljaren ha fixat,
    Även ett " inflyttningsintyg". Lisencia de primera eller segunda ocupación. Cedula kan det stå också.
    I bland har dom stopp på intag av nya lgh pga personalbrist el kanske som nu mindre efterfrågan.
    Du kan ju gå in och läsa på hemsidan.
    När du köper bostad se till att alla papper finns med på bostaden annars kan det ta lååång tid att ansöka
    och få dom.
    Se till att ha en bra advokatfirma som jobbar för dig och inte är lierad med en ev mäklare.
    Det finns en massa mäklare, "mäklare" och förmedlare.
    OK, lite info, få se om du får mer tips.
    P ♥
     
  4. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Vi har en Pandemi flygresor har gått ner med 75 %. Vem skall hyra din lägenhet? Köp för att bo i själv. Basera inget på mer eller mindre osäkra uthyrningar. Överutbudet är enormt och nu i pandemi tid gigantiskt.
     
    Sunlight, Gaard och Los Suecos gillar detta.

Dela sidan

Laddar...