Hyra, leasa eller köpa bil?

Diskussion i 'Mallorca' startad av Lasse.Frid, 23 mars 2015.

  1. Lasse.Frid

    Lasse.Frid Ny medlem

    Blev medlem:
    23 mars 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur får jag bra pris på långtidshyra av bil i Spanien? Kommer att bo tio månader på Mallorca. Går det att hyra billigare än hos vanliga uthyrarna, finns Rent a Wreck? Eller, ska jag köpa begagnad? Eller leasa, finns där någon bra leasingfirma i Palma de Mallorca?

    Tacksam för kloka svar.

    Lasse
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Först skulle jag maila några hyrbilsföretag och fråga. Online bokning går inte för så långa tider. Kolla Centauro, recordgo etc.
    En leasing är nog inte ett alternativ. Inget finansbolag leasar en bil på 10 månader uran att det blir mycket dyrt även om du tar restvärdesrisken. Dessutom behöver du nog ha spanskregistrerat företag.
    Kanske nån bilfirma kan hjälpa dig med en begagnad bil där du köper och gör upp om återköp.
     
  4. sportgarage

    sportgarage Medlem

    Blev medlem:
    11 december 2014
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    När är detta aktuellt?
    Jag kan titta på en lösning åt dig.
    Vad har du för krav på bil och vad har du för budget?
     
  5. Nader

    Nader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 februari 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Alla hjälpsamma medlemmar!
    Jag undrar om det finns möjlighet att leasa en bättre begagnad bil för 6 mån. I Alicante- Torrevieja regionen?
    Tacksam för svar
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. SpanienAlfred33

    SpanienAlfred33 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 april 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    När är detta aktuellt?
     

Dela sidan

Laddar...