Hyra lägenhet 4-6 veckor

Diskussion i 'Gran Canaria' startad av J.K., 6 oktober 2010.

  1. J.K.

    J.K. Ny medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Jag är ny på forumet och har ingen erfarenhet av å hyra på Gran Canaria från tidigare, så jag hoppas på att ni kanske kan hjälpa mig lite..

    Min sambo och jag tänkte kombinera jobb med semester och vara borta i 4-6 veckor, för å se om det går bra att jobba på distans som vi vill.

    Vi tänker oss att resa i början av februari, till nån vecka in i mars. Vi söker en massa på nätet efter lägenheter men ingen verkar ligga på de månadshyrorna man har hört å läst om på andra ställen, utan verkar mer vara "semester -priser".

    Eftersom vi ska jobba där, så behöver boendet vara funktionellt för arbetet, alltså plats till två datorer samt internet tillgång. Detta har visat sig vara svårare än vi hade trott att få tag på, då mkt redan är bokat även om vi går upp i prisklasserna.

    Har ni något tips om vart man kan hitta evt privata uthyrare? Eller är det vanligast att man går igenom förmedlare? Har ni någon erfarenhet? Kanske tips om bra sidor man kan hitta lediga lägenheter?

    Har ni erfarenheter som kan hjälpa oss så tar vi tacksamt emot tips o råd! :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej J.K...

    välkommen till forumet.

    Jag har ju sett en del för uthyrning på Gran C på Blocket.
    Vet inga hyror men man kan säkert göra en deal...tror jag..
    om man är lite längre. Folk åker väl mest charter dit annars.
    Ska man bara bo 1 månad så tar dom "bra" betalt...Lägre hyror handlar ju
    om 6 mån och så. Dessutom är det ju säsong för nordbor där vid den tiden.

    Den 8.9 på Blocket så finns ett lgh.hus som tydligen har bra tillgång
    till internet verkar det som. Playa del Ingles.
    Sen finns förslag 6.8,12.8 och 12.8.
    Nu sökte jag bara på den orten (min favo) men har sett San Augustin
    bungalows också. Sök på Gran C och även orter så kanske du hittar något.
    Och har du redan kollat där så kanske det finns andra tips.
    Annonsera själv tex.
    Skandinaviskaklubben.com kanske är nå´t att kolla. Samt Boad.se
    Kanske finns fler GranC-sajter..
    Stanna kvar på forumet och skriv hur det går sen. Här behövs alla
    spanientips vi kan få :D

    Lycka till/ P ;;;;;)
     
    Last edited: 6 oktober 2010
  4. J.K.

    J.K. Ny medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Preciosa: Tack! :)

    Jag har tagit kontakt med en handfull uthyrare på blocket, det var så oöversikligt att se vilka orter som låg på fastlandet och vilka som låg på kanarieöarna.. Men där låg endel annonser :) Eftersom jag bor i Norge så ser jag även på finn.no där det ligger endel.

    Vi har fått svar på ett par lägenheter som har ledigt och som även har internet, kan ju tipsa om att googlemap -streetview är ett väldigt bra hjälpmedel för å se hur området ser ut när man inte har någon tidigare erfarenhet av ställena.

    Vi inväntar svar på endel andra uthyrare då de vi fått svar ifrån varit väldigt små lägenheter. Jag ska kolla upp de du skrev om, tack för tipsen!

    Självklart håller jag er uppdaterade om hur det går :)

    Nån som har fler tips eller som önskar att hyra ut sin lägenhet i denna perioden så ta kontakt!
     

Dela sidan

Laddar...