Hyra bil

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Wiking76, 30 september 2018.

1. Wiking76

Wiking76 Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Stämmer man av med Trustpilot så är visst varje biluthyrningsföretag bara skit - Firefly, som Goldcar, som Hertz, som Avis, som Centauro, som Record...så det var väl alla på Alicante aeropuerto??? Vi har hyrde denna gången via Goldcars egen hemsida, tog full försäkring, betalade för den bensin vi använde och flygplatsavgiften. Smärtfritt :) När vi första gången hyrde via rentalcars och tog full försäkring där så hade vi samma upplevelse som alla andra att man pådyvlas en extra försäkring av Goldcar..klagade hos rentalcars som betalade tillbaka. Så eftersom jag inte hittar ett företag som typ många tycker om så tänkte jag fråga här. Fick ett bra erbjudande på Firefly, Alicante. Vad säger ni om dem? Finns det andra utanför flygplatsen som är bättre och som kommer och avlämnar dem på ankomsthallen? Tar tacksamt emot tips då vi åker ner innan jul och ska ha hyrbil i tre veckor.

2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende, flyg och hotell i Spanien. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på info@spanienforum.se.
  3. Helen1

Helen1 Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    114
    En kommentar om det som skrivs på Trustpilot ang. biluthyrningsfirmorna. Jag har läst lite om flera av firmorna och många av kommentarerna verkar handla om att folk inte har läst villkoren (ja, jag vet att det inte gäller alla kommentarer).
    Som jag tidigare har skrivit hyr vi alltid av RecordGo och varje gång vi ska hämta ut en bil står det någon vid disken och tjafsar/bråkar om olika villkor. Senast gick kunden till Avis disk och sade att Record säger så här, inte gör ni så. Jag hade svårt för att hålla mig för skratt när Avis sade "jo, det är samma regler hos oss".
    Jag försvarar inte konstiga regler eller ev. dyra tillägg MEN det vore bra om kunden läser på innan.
    /Helen

Wiking76 gillar detta.
  4. goslik

goslik Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Hej har märkt att om man tar full försäkring, så funkar alla bolag.Inget problem vid hämtning och avlämning. men om man vill ha billigaste alternativet så strular det mer. kör alltid med totalförsäkring numera, och då slipper jag allt strul, är ju lite dyrare men sparar mina nerver. Med vänlig hälsning Henrik

Sharky och DiBo gillar detta.
  5. Louis

Louis Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Hyr alltid hos Centauro via Mas Amigos,minst 20ggr och då dom ser i sin dator över alla gånger jag hyrt och aldrig haft någon skada så går det snabbt (express check in) utan tjafs,frågar bara 1 gång om jag vill ha försäkring eller ej. Har därför bara positiva upplevelser

Los Suecos gillar detta.
  6. Svenne Apelsin

Svenne Apelsin Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Många kritiska kommentarer, som skrivs på ställen som Trustpilot, lär vara skrivna av konkurrenter. Om problemet är lika stort när det gäller hyrbilar, som lägenheter, har jag ingen aning om.

Man bör nog inte tro på sådana här kommentarer alltför mycket. Bättre är nog att läsa det finstilta i villkoren mer än en gång.

7. Los Suecos

Los Suecos Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    144
    Har precis samma goda erfarenheter av Centauro, som jag känner väl sedan 1971, aldrig ett problem, tvärtom.

TommyD

kalle123 gillar detta.
  8. Wiking76

Wiking76 Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Något som hyrt från Larsen rent a car

9. Rottweiler

Rottweiler Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Inte jag själv men min dotter som inte fick ut en bokad bil från Goldcar pga. kontokortstrul, vände sig till Larsen rent a car och fick där hjälp utan knorr. Var väl inte billigaste på jorden men serviceminded.
    Hyr själv alltid direkt av Centauro med full försäkring = aldrig några problem.

10. Sharky

Sharky Känd medlem

Mottagna gillanden:
    233
    Mina Engelska grannar hyr via portalen Doyouspain. Jag har testat en envägshyrning. Fungerade perfekt bokade deras egen försäkring. Bilen var från Europcars lågprisbolag Firefly eller något liknade.

Dela sidan

Laddar...