Hyra bil

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av Emmaelwin, 10 mars 2017.

  1. Emmaelwin

    Emmaelwin Ny medlem

    Blev medlem:
    10 mars 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla spanienälskare!

    Ska till Alicante i ett par veckor och tänkte hyra bil. Det verkar väldigt billigt att hyra bil men efter lite efterforskning så verkar många firmor vara oseriösa. Det känns lite otäckt att lämna sina kredituppgifter över nätet. så min fråga - är det bäst att hyra direkt på flygplatsen? Då ser man vad man får liksom. Är det dyrare?

    Tack på förhand!

    Med vänlig hälsning,
    Emma
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. parkis

    parkis Ny medlem

    Blev medlem:
    31 mars 2016
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej!
    Jag brukar hyra av centauro som jag hittills tycker är bäst.
    Jag kan rekommendera att ha ett eget kort för internetaktivitete eller andra tveksamma betalningar.. Det beloppet som man tex använder för man över till kortet för tillfället man ska betala.
    Själva betalningarna i sig med bolagen är ingen fara men det är tjötet.
    Du kan boka men betala på plats , Det kostar några kronor mer men kan kännas bättre. Sedan är det som vanligt.med eller utan försäkring. .
     
  4. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Att lämna dina kreditkortuppgifter över internet kan givetvis upplevas osäkert, men du är ju i princip 100% säker från att bli betalningsskyldig om du blir lurad eller om dina kortuppgifter kommer på villovägar.

    Det är ju inte kul att behöva ringa runt och fixa med spärr av kort, ordna ett nytt kort och eventuellt polisanmälan. Men ändå tryggt att inte bli betalningsskyldig.
     
  5. teddi

    teddi Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 september 2013
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    153
    Jag tycker inte om att betala via internet med VISA,,Att man inte blir betalningsskyldig är en sak,,Man kan bli blåst på pengar,,Det är en annan sak,Hela betalsystemet via internet är ju satt ur spel när inte den personliga koden Fyra siffror Inte behövs,,,Om någon snor mitt kort kan denne länsa detta,,Om du betalar via ditt kort så behöver du koden,,Sjukt är det mina vänner,,
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Ett bra tips är ju att skaffa ett speciellt kort som man för över pengar precis för vissa ändamål, ett dedikerat internetkort så att säga.
    Undrar när jag själv ska anamma de bra tipsen...?
     
    kinng gillar detta.
  8. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Håller med dig till 100%. Nu behövs förvisso personlig kod eller mobilt bank id när man handlar på vissa sidor, oftast de seriösa där man inte behöver vara orolig.
    Men det är ju långt ifrån alla aktörer som kräver det.
     
    teddi gillar detta.
  9. teddi

    teddi Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 september 2013
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    153
    Jag får berätta,,
    Har under många år prenumerat på trisslotter,,Dom har levererats i vår brevlåda utanför tomten,,Under den sista tiden uteblev lotter nåra gånger,,Kontakta tipstjänst där dom bara påstod att dom kan inte ansvara att jag får dom i handen, Då blev det kontakt med posten,,Joo,,,Vi har levererat till din låda,,
    Lotterna hade blivit stulna nånstans på vägen,,Det kunde varit en miljonvinst?,
    Hur som helst,,En värdehandling i en sketen brevlåda utefter en väg,,Inga mer lotter där,,

    Våra VISA-kort skickas på samma sätt,,med posten i en brevlåda,,Helt sanslöst kontrade jag med,,Då sade dom att koden kommer separat,,Det spelar ingen roll..
    Nästa kort hämta jag personligen på banken,,
    Ett VISA-kort som jag hade 50 tusen på skickades i en obevakad brevlåda!!!
    Detta är inte gångbart i dagens samhälle med värdehandling till brevlådor på öppen plats,,
    Vill också säga att dom har stulit brevlådor hos oss flera gånger,,
    Ha de gött,,
     
    kinng gillar detta.
  10. Gert Svensson

    Gert Svensson Ny medlem

    Blev medlem:
    24 januari 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Gert Svensson

    Gert Svensson Ny medlem

    Blev medlem:
    24 januari 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej
    Det bästa tipset är att anlita LaManga rent a car. Pålitligt företag som inte lägger på en massa extraavgifter.
     

Dela sidan

Laddar...