Hur ska vi packa för resa slutet av feb - mitten av mars?

Diskussion i 'Orihuela Costa' startad av lillalind, 9 januari 2015.

  1. lillalind

    lillalind Ny medlem

    Blev medlem:
    16 december 2014
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    0
    Dilemmat med att packa för att resa ner till Orihuela Costa från slutet av februari till mitten av mars är att jag inte har en aning om hur vädret kommer att vara.

    Vad säger ni, är det troligt att det är shortsväder vid den tiden, eller ska övervägande del av packningen vara varmare kläder?

    Har aldrig varit i denna del av Spanien vid den tiden på året så jag har ingen egen erfarenhet...
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  4. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Nu bor ju jag några mil längre ned men mina föräldrar frågade samma sak när de skulle komma över julen.

    Mitt tips var lager på lager och jag tror att den idén fortfarande är den bästa. Ta med/skaffa en lite rymligare vind- och gärna regntät jacka som du kan få plats med något varmare under (t ex en munkjacka/hood) och under den lång- eller kortärmad t-shirt. Jeans funkar ju i de flesta lägena. Med detta klarar du det mesta. Sedan är det ju bra med shorts, kanske en lång kjol?
     
  5. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    En tunnare fleece jacka är bra som komplement, lätt och blir inte så fuktig om man blir varm. Vi har också jättetunna, lätta dunjackor som får plats i ett pyttefodral, bra att ha när man åker och kommer hem och perfekta på plats om det blåser. (Om du har dessa i din ägo alltså, inga nyinköp)
     

Dela sidan

Laddar...