"Men det är förmodligen samma hundägare som låter sina hundar vistas på stranden, dessutom springandes okopplade, som inte tar upp sk-n efter dem"
Rocio, jag tycker nog att du verkade mena att de hundägare som låter sina hundar vara på stranden - ibland okopplade - inte tar ut sk-n efter dem. Jag drömmer om att få ha vår hund på stranden - kanske okopplad - men som jag sa så skulle den i så fall vara väl rastad innan. Många hundar, bl a retrievers, älskar att bada. Min ursprungliga undran i tråden var att försöka hitta ett ställe där detta var möjligt.
Som ett tidigare inlägg mycket riktigt påpekar så finns det mycket annat än hundsk-t som förstör - på stranden och/eller på gatorna. Glasbitar överallt gör att min mans rullstol får punkteringar gång efter annan. Dessutom ser vi ofta blodspår efter hundtassar som råkat gå på glas. Skräp, ölburkar etc överallt.
Vi har själva valt att bo här nere del av året och vi älskar tillvaron här. Och vi har under våra år i Kenya sett oerhört mycket mer skräp etc runt omkring oss. Det skulle kunna ha varit likadant här men tack och lov är det inte så.
Vi själva försöker städa bort så mycket som möjligt i vår närhet men tyvärr kommer det nytt hela tiden.
No hard feelings, however!
thumb