Hundpensionat i Spanien

Diskussion i 'Djur & Natur' startad av Helene N, 19 november 2013.

  1. Helene N

    Helene N Medlem

    Blev medlem:
    10 juli 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0
    En fundering: FINNS det hundpensionat i Spanien (Murcia-området)? Har svårt att tänka mig det eftersom det är som det är med alla lösspringande hundar och hur många spanjorer är med sina djur. Hoppas dock. Eller hur löser man hundpassningen bäst när man ska resa bort?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Det er mange hundepensjonater/kenneler i Spania. Mange er tilknyttet de større dyrebutikkene som Pets World etc. Det er også flere private kenneler.

    Jeg er ikke kjent i Murcia, men rundt om Torrevieja er det mange av disse. Ta kontakt med veterinæren din, så kan de sikkert anbefale noen.
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  5. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    veterpet har ett hundhotel i Murcia.

    966725975 och fràga efter Teresa eller Antonio
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Jeg fant en privat kennel til min, siden jeg synes de større tilknyttet dyrebutikkene virket veldig store og upersonlige. Er forøvrig veldig fornøyd, men denne ligger i nærheten av El Altet (tenkte det var greit når man skulle reise og kunne ta med hunden på veien).
     
  8. Helene N

    Helene N Medlem

    Blev medlem:
    10 juli 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0
    TACK för alla svar. Vill helst inte flyga för mycket med hundarna. Särskilt inte om mav vill hem i 2 dagar för ena sonens examen. Tack igen för alla svar!
     
  9. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Hunden har det garantert bedre på kennel/pensjonat enn på fly tur/retur innen kort tid. Noe annet om det er flere måneder/uker. Det er lurt å kikke litt rundt. Om pensjonatet har sitt på det rene tillater de at du kommer og titter (ta kontakt først, så du ikke kommer i mating/lufting).

    Du trenger vaksiner for rabies, kennelhoste, ormkur og muligens andre ting også. Sjekk med dem først, så får du beskjed. Jeg var i alle fall veldig fornøyd med den lille, private kennelen jeg valgte å satse på. Fikk tilbake en hund som var mer glad for å se eieren av kennelen enn meg etter en uke :)
     

Dela sidan

Laddar...