Hundbajsproblem...

Diskussion i 'Djur & Natur' startad av Preciosa, 31 augusti 2017.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Jag blir alltid lite småmunter när jag läser om och om igen att man ska ta tag i det hela
    från kommunen Torreviejas sida :) Böter och polisen ska bli hårdare...
    Ja men polisen ser inget. Dom patrullerar inte på trottoarerna, endast på strandpromenaden.
    Dom sitter i sina polisbilar och bakom alla parkerade bilar så ser man ju ingenting om hur hundägarna
    uppför sig :)
    Nej gå ut kl 8 på morgonen vid första rastningen - civilklädda förstås. Ja sen vid 22-tiden också...
    Vad pengar dom skulle få in...Men det fattas folk. Lokalpolisen är ju anställda av kommunen.
    OK, borgisen försöker i alla fall...igen.
    http://www.spaniaavisen.no/wip4/ber-politiet-bli-toeffere-mot-de-som-ikke-plukker/d.epl?id=2560986
    P :)
     
    DiBo gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Liknande åtgärder finns i Santa Pola, men lik förbannat ligger det hundbajs här o där. Förstår inte riktigt förblessen för små hundar i Spanien. Överlag inte längre ett stort problem, skulle jag säga, men man måste titta ner för att inte trampa fel. I SP finns relativt många (kommunanställda?) skräpinsamlare som tar bort det mesta.

    Dessutom brukar mina grannar på bottenplanet spola trottoaren utanför huset när någon större hund gjort på sig där. Verkar också som fler plockar upp efter sina hundar. Det går nog åt rätt håll med lock och pock. :)
     
    Last edited: 2 september 2017

Dela sidan

Laddar...