Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Att få ta med hund på restaurang är EU lag och Spanien är med i EU så är det tillåtet, precis som i Sverige.
Nej, du har rätt, det är förbjudet..... Men i Sverige är det faktiskt upp till restaurangägaren att bestämma.
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
det är inte förbjudet. det är upp till varje kommun att lagstifta om detta.
I Alicante är det tex. upp till varje affärs/restaurantinnehavare att bestämma.
I princip kan man gà in överallt där inte en förbudsskylt mot hundar finns.
Los Suecos, du får flytta hit till Torrevieja, här är hundar välkomna. Har aldrig blivit nekad på en uteservering med mina hundar (Shih-Tzu och Chihuahua). Vintertid har vi ätit inne på restaurangerna också med hundarna, frågan man får vill ni sitta i restaurangen eller i baren. Ibland har vi 4 hundar med kompisar och det går bra med. Jag är glad jag bor i rätt stad.
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Tydligen är vissa hundägare inte bara nonchalanta utan även inte läskunniga!
Läs min fråga!
Ett bra erbjudande
eller som man tyvärr ofta ser på 222 att dom fått en egen stol där dom kan sitta å bjäbba.
Min "poäng" ang hundar på restauranger ute el inne var
att miljön för dom är ju inte speciellt bra heller och då menar jag
allt folk, oljud, andra hundar samt rökigt. Dom flesta restauranger
har ju numera "tält". Iaf i Torre.
Rök är jobbigt för oss som inte röker men hundarna sitter ju mitt i det också.
och som sagt om man är allergisk mot hundar - som frågan var - så är
det inte så kul. Men man får undvika ställen där man vet att det
är mycket hundar och där man inte kan sitta lugnt.
Finns dom som låter hunden springa fritt mellan borden...respektlöst.
Chao P :coolsmilie:
fattar inte heller varför hundarna ska med på restaurangerna,,, måste vara bättre att rasta dom och sen låta dom ligga hemma istället för på marken bland en massa fötter eller som man tyvärr ofta ser på 222 att dom fått en egen stol där dom kan sitta å bjäbba.
Är tidigare hundägare men skulle aldrig tänka tanken att låta hunden vara med på krogen.
Det finns en annan aspekt också. Väldigt många människor är rädda för hundar. Det spelar absolut ingen som helst roll vad hundägaren står och intygar, att vovvsingen är världens snällaste, för den som är hundrädd.
Jag har inga problem med hundar som så ute bland folk, så länge ägaren plockar upp efter den, hunden hålls kopplad och inte okontrollerat står och skäller. Fast jag har svårt att förstå vad hundar har att göra på t ex ferior där man har fullt sjå med att inte trampa på sig själv eller övriga i sällskapet.
Och nej, det är inte OK att binda fast hunden precis vid grinden in till Svenska Skolan. Eller någon annan skola för den delen.
Ett bra erbjudande