Hjälp!

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av Campy, 25 februari 2015.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Cat!
    Jag hittade en mäklarfirma som hade det namnet också men om det är ett
    advokatkontor så är det ju bra.
    Fick upp att Costablancahem (mäklare) har dom som "samarbetspartner"
    och det är jag ju allergisk mot :D
    Men allt behöver ju inte gå fel men man ska ha egen oberoende juridisk hjälp
    tycker jag efter allt strul med lierade advokater jag varit med om och fått höra hur det kan gå till...
    Tack för infon thumb
    Chao P :sol:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Costablancahus bruker dem som sin advokat og det er jo logisk at en megler har en advokat som samarbeidspartner. Jeg vil tro at ALLE advokater som driver med sånt har en eller flere meglere som samarbeidspartnere. Det betyr jo ikke at privatpersoner ikke kan bruke dem til å stå på sin side.

    Når det er sagt.. jeg har brukt Albion (da jeg kjøpte gjennom Costablancahus) og har kun positive opplevelser. Det er to selvstendinge firmaer. Begge har et rykte å passe på for sin egen del.
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Förstår vad du menar Cat men "samarbetspartner" tolkar jag som
    att pengar är inblandade...

    Alla är inte bovar men jag har sett och hört för mycket och därför ska man ha en oberoende advokat absolut.
    Många mäklare har ju egna advokater för sin egen verksamhet så klart.
    Behöver ju också juridisk hjälp.

    Chao P :sol:
     
  5. T.Rantzow

    T.Rantzow Guest

    Något jag reagerar över är att de större mäklarfirmorna ofta påtalar hur seriösa de är som mäklare.
    Frågan är:
    Behöver verkligen en ärlig spansk/svensk mäklarfirma tillämpa detta billiga självklara påstående.
    Kanske fel på mig, men jag tycker det osar katt när de använder detta uttryck !
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Pooh

    Pooh Känd medlem

    Blev medlem:
    15 april 2011
    Inlägg:
    639
    Mottagna gillanden:
    111
    "Hederlige Harrys Mäklarfirma", eller motsvarande? :eek:
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Ja dom måste väl profilera sig bland alla 1000-tals firmor som funnits, lagts ner och
    nu dyker upp snart sagt i varje gatuhörn. Man behöver ju ingen utbildning här nere utan det är bara att köra igång.
    Finns ju många som tar till knep för att överleva när det är överetablering.
    Här är en av dom som på senare tid tydligen svindlat folk genom att inte
    betala in överföringsskatten....Bra med egen juridisk hjälp som ser till att allt betalas hos notarien tex...
    http://www.spaniaavisen.no/wip4/skandalemegler-pakket-sammen-og-stengte/d.epl?id=2193655
    Läs länkarna i länken också...

    P :eyes:
     
  9. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123

Dela sidan

Laddar...