Har du en Smart TV?

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av SolenLyser, 28 januari 2017.

  1. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Vi köpte en sådan häromdagen. Ett av skälen var att elpriset bara går i en riktning. Vår gamla plasma-TV förbrukade 250 W, 365 kWh/år. Den nya, större 55” TV´n förbrukar bara 78 W, 114 kWh/år. Bilden som visas i 4K, är mycket klarare, NETFLIX, YouTube och Webbläsaren är enkla att hantera. Har man en mobil eller en surfplatta kan man använda dess tangentbord samt skicka över SVT till TV´n.
    679 Euro kostade vår "LG 55UH605V - UHD" på Worten.
     
    rinconada gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Farbror Sven

    Farbror Sven Medlem

    Blev medlem:
    31 oktober 2013
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    17
    Gratulerar till din smarta TV. NETFliX och de andra finesserna är verkligen trevligt.
    Men energikostnaden är väl inget tungt argument €679 borde väl räcka för något drygt 10-tal års tv-tittande med den gamla tvn
     
  4. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Om priset för el stannar vid 0,2 Euro/kWh, blir besparingen per år blir ca 50 Euro. Med ökade energipriser hamnar vi nog kring 679 Euro på 10 år.
    Jag håller just på att testa om man kan sända ljud och bild från en Apple-produkt. Det verkar som om LG i första hand inriktat sig på Android OS. I värsta fall får jag koppla tillbaka min Apple-TV för att komma runt det problemet. Det går dock bra att använda en iPhone eller en iPad för att styra TV´n.
     
  5. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Om man är litet "vilse i pannkakan", vad gör man då? Jo, man söker på YouTube.

    Ovanstående video löste mitt problem att överföra strömmande video (typ SVT PLAY) trådlöst till en Smart LG-TV.
     
    pirrelille gillar detta.

Dela sidan

Laddar...