Mejor tarde que nunca (bättre sent än aldrig)
Hej alla,
har tyvärr varit ”out of office” ett tag, så jag har inte kunnat svara på frågor. Martin90 har säkert redan hittat Plaza San Rafael med Preciosas fina hjälp. Annars rekommenderar jag att om man inte hittar någon adress i Fuengirola, så frågar man första bästa medmänniska på gatan; alla är vänliga och hjälpsamma, oavsett om man är ”inföding” eller turist. Man behöver inte kunna spanska heller, halva befolkningen i staden kommer ju från de brittiska öarna, Norden och Holland.
Häromdagen gick jag förbi Plazan och såg en kille sitta där och surfa så jag tror att det fungerar. Någon extra utrustning torde bahia inte behöva, det räcker att batteriet är laddat. Laptops brukar ju kunna hitta nätverk som finns tillgängliga i närheten. (Testa gärna det hemma innan ni åker till Spanien så ni ser hur man gör. Fråga grannen, om ni inte hittar rätt funktion!) Och, som jag redan skrivit här ovan heter nätverket i fråga "Red_publica_Ayto_Fuengirola”.
Vid denna fina Plaza ligger ett svenskt fastighetsmäklarkontor, en dansk konditori/cafeteria och på strandpromenaden, runt hörnan, en elegant italiensk-svensk restaurang där vi beställde maten på ren skånska. Det var rätt så dyrt, men maten var god och personalen trevlig.