Gratis WiFi på allmänna platser i Fuengirola

Diskussion i 'Fuengirola' startad av Vitlöks-Lena, 14 april 2011.

  1. Vitlöks-Lena

    Vitlöks-Lena Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    5
    Från och med nästa vecka kan man surfa trådlöst gratis på många platser i Fuengirola. På kommunens hemsida (Ayuntamiento de Fuengirola) står mer om detta: ”Fuengirola estrena siete zonas WIFI de acceso a Internet de forma pública y gratuita”.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. martin90

    martin90 Ny medlem

    Blev medlem:
    9 januari 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Nice! Med min dåliga spanska kunde jag dock inte hitta någon karta på sidan. Någon som kan hjälpa? Finns det någon i los boliches?
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    DEt står på deras bulletin bara att det är "i sju parker och allmänna platser" men jag kunde inte hitta bättre information från denna länk. Sorry.
     
  5. Vitlöks-Lena

    Vitlöks-Lena Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    5
    Här finns de: Plaza/parque de España, plaza de antiguo ayuntamiento, parque del Sol, plaza San Rafael, plaza de la calle Moreno Carbonero, plaza Anabel Conde y parque de Los Naranjos.

    Vid första uppkopplingen registrerar man sig på nätet "Red_publica_Ayto_Fuengirola". (Källa: Fuengirola.es)

    Plaza San Rafael är väl lättast att hitta, mitt i Los Boliches.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. martin90

    martin90 Ny medlem

    Blev medlem:
    9 januari 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Sitter haer i los boliches och kaenner mig vaeldigt dum?! Hittar ej plaza san rafael och naer jag soeker pae google maps sae ligger det i las lagunas.

    Vilken aer naermast los pacos eller los boliches? Tack :)
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Last edited: 15 maj 2011
  9. bahia

    bahia Ny medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej en nybörjare på detta forum.
    Vad behöver man för tillbehör till sin laptops för att kunna koppla upp sig på dessa platser. Är tyvärr inte så hemma på detta området men vi skall vara nere i vinter och det skulle vara trevligt att veta.
    Tack för svar Lena
     
  10. Vitlöks-Lena

    Vitlöks-Lena Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    5
    Mejor tarde que nunca (bättre sent än aldrig)

    Hej alla,

    har tyvärr varit ”out of office” ett tag, så jag har inte kunnat svara på frågor. Martin90 har säkert redan hittat Plaza San Rafael med Preciosas fina hjälp. Annars rekommenderar jag att om man inte hittar någon adress i Fuengirola, så frågar man första bästa medmänniska på gatan; alla är vänliga och hjälpsamma, oavsett om man är ”inföding” eller turist. Man behöver inte kunna spanska heller, halva befolkningen i staden kommer ju från de brittiska öarna, Norden och Holland.

    Häromdagen gick jag förbi Plazan och såg en kille sitta där och surfa så jag tror att det fungerar. Någon extra utrustning torde bahia inte behöva, det räcker att batteriet är laddat. Laptops brukar ju kunna hitta nätverk som finns tillgängliga i närheten. (Testa gärna det hemma innan ni åker till Spanien så ni ser hur man gör. Fråga grannen, om ni inte hittar rätt funktion!) Och, som jag redan skrivit här ovan heter nätverket i fråga "Red_publica_Ayto_Fuengirola”.

    Vid denna fina Plaza ligger ett svenskt fastighetsmäklarkontor, en dansk konditori/cafeteria och på strandpromenaden, runt hörnan, en elegant italiensk-svensk restaurang där vi beställde maten på ren skånska. Det var rätt så dyrt, men maten var god och personalen trevlig.
     

    Bifogade filer:

Dela sidan

Laddar...