Gran Canaria eller fastlandet ?

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av Cameo, 11 juni 2014.

  1. solkatten

    solkatten Ny medlem

    Blev medlem:
    4 november 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej

    vi har hus i Torrevieja sedan 4 år tillbaka. Vi tänkte att det är enklare att bila och åka tåg till fastlandet än öarna. Även flygtiden spelade in.
    Visst är det kyligt på kvällar och nätter i december, men bra mycket varmare än hemma på västkusten i Sverige :)
    Värmepumpar, golvvärme osv är ett måste under denna tid.
    Man kan ju testa hyra längre tid på båda ställen...
    Lycka till!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. svpecali

    svpecali Medlem

    Blev medlem:
    3 juli 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Jag är inte fast boende, men jag har en lägenhet i Nerja. Precis som ovanstående skriver så tycker jag att det behövs värme mitt i vintern, i alla fall några timmar under kvällar/nätter.

    I övrigt har jag blivit positivt överraskad över klimatet. Jag kanske har haft tur som varit där "rätt" veckor. På dagarna räcker t-shirt och shorts, då solen skiner. Då går det även att ligga på stranden och sola, men badvattnet är för kallt för mig.

    Öppna restauranger finns det så det räcker, även mitt i vintern. Jag ångrar inte vårt val av läge för en sekund.
     

Dela sidan

Laddar...