Hej Göran och...
;

Hej , ny sida för mig. nyss fyllda 60 funderar sedan några år att köpa/hyra något i Torre eller Malaga. Funderar på att flytta söderut under höst/vinter
och kanske ha några veckor under sommaren med resten av familjen.
Vilket område kan vara bäst för uthyrning under sommaren och hur funkar det bäst? Vem hyr ut? Skall man köra på egen uthyrning till grannar/arbetskamrater eller kan det var realistiskt med agent? Förmodar att det handlar om vad som är närmast havet! Gillar denna sida, verkar inte vara mycket surt baktal som är ganska vanligt på en del sidor som tyvärr förstör inläggen. Ha det gött Göran i Gbg ;
...välkommen till forumet!
Jag bor ju i Torre men vet en del om övriga Spanien. Beträffande klimatet så
är ju Torre och Costa Blanca snäppet bättre en längst i söder konstigt nog.
Även att köpa så är det ju gynnsammare då det är billigare än övriga Spanien om man vill bo vid kusten.
Utbudet är ju enormt just nu.
Betr att hyra ut så är det svårt att veta vad som är bäst. Har man en uthyrare
som är
bra så tror jag det är bekvämt att bara "håva in" pengarna. Nackdelen kanske är att man inte har stenkoll på gästerna. Det gäller ju att inte ha dyrbarheter som man är rädd om. En agent kanske inte väljer i första hand utan tar in vad som kommer. Alla ska ju tjäna på det. Men man kan säkert ha önskemål om ålder och hur många barn och ev husdjur man "står ut " med. Men det är ju ingen garanti. Hyra ut till vänner och bekanta är ju bra om man har tillräckligt många som vill ner. Utbudet som finns att hyra är jättestort så man får kanske inte vara så noga om man vill ha in lite kosing.
Alternativet är ju att själv annonsera på tex Blocket som många gör och sen ha någon bekant el granne som ser till att dom kommer in och sen kollar och ev fixar till mellan uthyrningarna.
Du har en hel del att läsa här i trådarna både i kategorierna Flytta till Spanien,Leva och bo och andra ställen.
Vi försöker svara om vi kan här på forumet eftersom vi som bor eller semestrar här ska få det så bra som möjligt i vårt fina andra hemland.
Alla medlemmar kan bidra med något, inget är för litet att diskutera om. Inget för dumt att fråga om.
Ju fler som skriver ju mer levande och intressant blir det.
Ciao/ P ;;;;