Fyra hundar bet ihjäl odlare

Diskussion i 'Djur & Natur' startad av Preciosa, 22 februari 2017.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. CostaDelSol2016

    CostaDelSol2016 Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    21
    Oansvariga ägare! :mad: Vilken tragedi att få sluta sitt liv på det sättet och vilken tragedi för anhöriga.Det ska vara lag på att ägaren ska ha intyg på att han/hon är lämplig som hundägare när det gäller "farliga hundar".Bra att de blev avlivade men det hjälper ju inte mannen och det hindrar ju inte
    ägaren att skaffa nya hundar.:(
     
  4. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Det är väl redan krav på t.ex. munkorg på bland annat pitbullhundar i Spanien.
    Men det spelar ingen roll vilka lagar som finns om det inte är någon som ser till att dom följs.
    Även i Sverige händer ju attacker med "kamphundar".
    Problemet är att hunden avlivas och ägaren köper en ny.
    Jag tycker att lagstiftningen skulle vara tydligare. Han en hund gått till attack så skall ägaren dömas för attacken. I detta fall t.ex. Vållande till annans död eller liknande.

    Väldigt tragiskt hur som helst.
     
    mixt gillar detta.
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Ja det är krav på munkorg men den hänger oftast på halsbandet ser man...Och 1 meters kraftigt koppel.
    Klassade som farliga ska också registreras och ägaren ska reggas som lämplig ...ja fast detta
    kan ju inte många ägare gått igenom...Dessutom får dom ju inte vara inne vilket gör att dom lätt
    kan smita ut vilket händer ofta. Många olämpliga får ju hundar från hundhem gratis.
    Skulle aldrig ha råd att köpa en hund.
    Där jag hyrde innan så är en lgh ockuperad och dom har två väldigt läskga kamphundar. Ser helt galna ut.
    Lösa på en smal gård och kastar sig mot grinden om man går förbi. Ja man går bara förbi en gång...
    Detta om den spanska hundhållningen...bedrövlig. Ja om djur öht här nere.

    Den här mannen med 4 hundar hade visst en registrerad men spelar ju ingen roll. Han blir straffad men antagligen
    dröjer det några år eftersom domstolsväsendet är eftersatt. Tragedi utan like om man tänker på lidandet dom utsatte
    offret för :(


    P
     
    teddi gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. gladisol

    gladisol Medlem

    Blev medlem:
    30 mars 2016
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    53
  8. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Trist att inte hundarna istället bet ihjäl Ángel O.R., 52 år. Ángel är skriven i Madrid men sitter just nu bakom lås och bom på Teneriffa. Ángel är den som man förmodar ha arrangerat hundkamper i hela Spanien och som sysslat med uppfödning av kamphundar. I lördags slog en insatsstyrka från fastlandet till mot en lantegendom i Güímar. Där hade man samlats för vadhållning på kamphundar som skulle kämpa för sina liv.
     
    teddi gillar detta.
  9. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej ja det finns så många lagar i Spanien men ni kommer o märka att folk skiter i dom om ni bor här när inte Polisen följer dom ett exempel barn under 12 år skall ha cykel hjälm ??????
     
  10. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    erkki gillar detta.
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Jag läser att tillslaget mot djurplågare inte bara omfattade lantegendomen i Güímar på Teneriffa. Polisen har också slagit till i Madrid, Alicante och Murcia.
    Polisen uppskattar att man därigenom förhindrat att 230 hundar skickades i döden. Polisen kommer att redogöra detaljer för händelseförloppet idag.
    Heja Polisen!
     
  13. Louis

    Louis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    593
    Mottagna gillanden:
    57
    Som hundägare sedan barnsben,haft ett 10-tal hundar av varierande ras och storlek och gått många hundkurser,kan jag inte begripa varför man skall ha kamphundar! Dessa kan vara mkt trevliga men har ett nedärvt beteende att ha en utpräglad försvarsvilja.Min åsikt är att totalförbjuda dessa raser hos allmänhet,då dom inte har ett berättigande i offentlig miljö och därmed risk för personskador.
    Vem är det som har dessa hundar?Jo ofta invandrargäng som vill vara macho och sätta sig i respekt.Det är min åsikt då jag själv och min Jack Russel blev attackerad av en amstaff,vilket kunde gått mycket illa (var tvungen att släppa min hund,som livrädd rusade hem i trafiken)
     
    SolenLyser och erkki gillar detta.
  14. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej ja men vem har avlat fram dessa raser jo det är vi som kan göra vad som helst med djur men många vill nog göra det även med människor men det är förbjudet än så länge
     
  15. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050

Dela sidan

Laddar...