Fuengirola eller Nerja ?

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av ToreA, 7 december 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ToreA

    ToreA Ny medlem

    Blev medlem:
    23 februari 2008
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1
    God morgon, sitter och planerar för nästa vinter då vi ska vara borta ca 5 månader. För att vara ute i god tid så vill jag boka boende redan nu, och platserna vi väljer mellan är Nerja eller klassikern Fuengirola ? Den sistnämnda ligger ju lite mer "centralt" om man kan uttrycka sig så, omringad av flera orter runt sig, medan Nerja ju ligger en bit öster om Malaga och ganska långt till resten av Costa del sol! :confused:

    Vad skulle ni välja?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Maggan

    Maggan Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0
    Nerja i spanien

    jag röstar för att du eller ni väljer Nerja, just med den anledningen som du nämner själv: det ligger inte mitt i costa del sol smeten och Nerja är mycket mer pittoreskt.
     
  4. Boande

    Boande Ny medlem

    Blev medlem:
    5 januari 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag och min hustru har bott på ganska många ställen utefter Costa del Sol och har definitivt fastnat för Nerja. Vi har nu haft ett hus här nere och bott i Nerja under flera "vintrar". Vi ångrar oss inte, Nerja har en vacker natur med många små vita byar på nära avstånd. Landskapet är härligt och det finns massor av olika vandringsleder i de omkringliggande bergen. Det finns många stränder för de som vill bada (kanske inte nov-april).

    Vädret är bättre än söder om Malaga och temperaturen på "vintern" är 2-3 grader varmare än Malaga, på sommaren är det behagligt svalare än tex Torremolinos. Nerja är inte så stort som många andra orter längs kusten men här finns all den service som man behöver.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...