Friluftsliv

Lisenda

Ny medlem
I lördags hade vi "friluftsdag", ett antal arbetskamrater och vänner. Det är tydligen vanligt att man åker upp i bergen, vandrar en bit och njuter av natur och vyer, för att sedan grilla tillsammans. Det finns grillplatser på olika ställen som man får använda mot en liten slant, ved ingår.

Vsr och en har sin mat med sig men alla äter och dricker av allt.

Det fanns många spanska familjer med allt från mormor till spädbarn i andra grupper, alla grupper hade väldigt trevligt och umgicks även sins emellan.

Är detta vanligt i hela Spanien?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Javisst, under hela vinterhalvâret. Pâ sommaren bygger man istället upp solskydd pà stranden, sätter upp bord och stolar under och grillar, spelar spel, dricker whisky och äter vattenmelon :)
Under de "goda âren" började man överge vanorna lite. Dâ blev det populärt att hänga pâ köpcenter och ungdomarna blev riktiga "mallrats". Eller sà âkte man till rustika hotell ute pâ landet över helgen. Nu har vi inte râd med det lángre, sâ nu blir det grillning under en ek i vanlig ordning.

Det ser väldigt mysigt ut när hela familjer samlas på playan för att grilla. vad skulle man säga i Sverige om något sådant förekom? "Smutsa inte ner sanden!" eller nåt...

Det ser väldigt mysigt ut när hela familjer samlas på playan för att grilla. vad skulle man säga i Sverige om något sådant förekom? "Smutsa inte ner sanden!" eller nåt...

Det är förbjudet att grilla pà strÄnder i Spanien. Undantag görs för vissa helger. tex San Juan (midsommarafton) men annars fàr man inte göra upp eld.

Det är förbjudet att grilla pà strÄnder i Spanien. Undantag görs för vissa helger. tex San Juan (midsommarafton) men annars fàr man inte göra upp eld.

Det visste jag inte. Jag har nog sett någon/några grilla på Play del Cura (mitt i Torre) varje gång jag varit där, iaf på sommaren.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det visste jag inte. Jag har nog sett någon/några grilla på Play del Cura (mitt i Torre) varje gång jag varit där, iaf på sommaren.

Ja, det brukar grillas pà stranden nedanför Gran Alacant ocksà. Vilket inte gör det mer lagligt :)

Nya trådar

Back
Toppen