Flyttfirma

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av mimus48, 3 juli 2012.

  1. Jon78

    Jon78 Ny medlem

    Blev medlem:
    27 april 2014
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    2
    35000 SEK tycker jag låter lite väl mycket ändå för 20 m3 även fast det såklart blir en hållbar container.

    Jag körde omkring 9 m3 ungefär halva sträckan i USA för mindre än 2000 SEK.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Vi har idag också anlitat Roslagens EuropaTransport för magasinering av våra pinaler som "blir över" när vi slängt, sålt och packat bilen full. I slutet av juli kommer de och hämtar kartongerna hos oss.

    De tar för en lagringslåda på 8 m3 625:-/mån och för att köra ned från Norrtälje till Fuengirola tar de 6000:- för första kubiken och sedan 2500:-/m3 för de efterföljande.
    I den trälåda de har på 2x2x2 m (=8 m3) går det in ca 70-80 flyttkartonger.

    Trevligt bemötande fick vi också!
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Kommer de att hämta hemma hos er, bär i trappor osv och kör de direkt till adressen i Spanien, utan att ni behöver betala extra (mellan lagret i Spanien och er adress)?
     
  5. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Rinconada, det vet jag inte exakt, jag frågade dem så här:

    När vi vet var vi ska bo längre och vill ha våra magasinerade prylar sända ned till Fuengirola i Spanien, vad kostar det då?

    Men jag kan så klart fråga dem! Skickar dem ett mail på en gång så får vi se när det kommer ett svar, det är ju helg.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag är inte i behov av flytt, än. Varför jag frágade var att vissa flyttfirmor vill ha extra betalt mellan lagret och adressen, inte sá lite heller alla gánger. Och det fiss firmor som inte vill bära i trappor...Bäst att ta reda pá allt innan man skriver avtal.
     
  8. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Om vi finns på plats och tar emot så ska det inte vara några ytterligare tillägg, fick jag till svar nu på mitt mail. Priset är dörr till dörr, de bär in på anvisad plats.

    Men visst har du rätt i att det gäller att ta reda på allt man bara kan INNAN. Och helst även skriftligt.
     
  9. Alfred

    Alfred Ny medlem

    Blev medlem:
    19 juli 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag jobbade några resor inom flyttbranchen åt en vän som kör för Alfa moving som är mycket seriösa. Som i allt annat så får man vad man betalar för, kolla om det finns ansvarsförsäkring och vilket skick/ålder på lastbilen.De serlösa lägger tid på att emballera och att stuva på bilen så att bohaget inte far illa. Färjebiljetter är dyra motorvägsavgifter likaså en lastbil med släp drar mellan 4-6 liter milen lön och traktamenten är heller inte någon låg summa. Tillstånd för att stå på gatan en halv dag är heller inte gratis. Refferenser är Aoch O det är bara att söka på nätet.
     
  10. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    Jag tog in offerter från flera firmor för en mindre transport till Sverige. Prisbilden varierade, men i slutänden valde vi faktiskt den som var dyrast eftersom de dels kunde erbjuda för oss geografiskt bra förvaringsmöjligheter som vi behövde både före och efter transport, dels då vi uppfattade själva transporten som tillförlitlig och vi kunde få den vid en tidpunkt som fungerade för oss. I runda slängar ligger priserna mellan 1800 kr - 3000 kr per kbm på den första kubiken, de med högre priser har sen lägre priser på överstigande kubik.
     
    CalleH gillar detta.
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Vi har anlitat Djuvfeldts Transport, både för transport från Sverige till Altea och från Altea till Sverige.

    Djuvfeldts har kontor, personal och lager i Torrevieja.

    Mycket proffsiga i hela kedjan och vi upplever priserna som billiga. Rekommenderas och vi kommer att anlita dem igen.

    TommyD
     
    erkki och teddi gillar detta.
  13. Ernest

    Ernest Ny medlem

    Blev medlem:
    30 april 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, har anlitat en flyttfirma via Hittaflyttfirma.se, fick många bra erbjudanden från olika flyttfirmor. Valt en som heter MES flytt. Inget att klaga på, iget hadde gått sönder. =)
     

Dela sidan

Laddar...